عصر خودرو

پتروشیمی فجر با ظرفیت مازاد مواجه است

عصر بازار- مدیرعامل شرکت پتروشیمی فجر آبادان گفت: این شرکت در حال حاضر با ظرفیت مازاد مواجه است.

پتروشیمی فجر با ظرفیت مازاد مواجه است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، علیرضا شمیم  با بیان این که طراحی و ساخت ناحیه دو پتروشیمی فجر (فجر2) براساس پیش بینی و اعلام نیاز صورت گرفته از سوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی، انجام شده است، افزود: با توجه به احداث نشدن تعدادی از این طرح ها، شرکت پتروشیمی فجر با ظرفیت مازاد مواجه شده است.
    وی اظهار داشت: پیش بینی شده بود طرح ها و صنایع جدید سایت 1 و 2 منطقه ویژه، یوتیلیتی مورد نیازشان را از طریق شرکت فجر تامین کنند که با تاخیر و عدم راه اندازی تعدادی از این شرکت ها، شرکت پتروشیمی فجر با ظرفیت خالی مواجه شده و بخشی از این ظرفیت مازاد، اکنون نیاز به مشتری جدید دارد.
    مدیرعامل شرکت پتروشیمی فجر با تشریح اقدامات صورت گرفته در این مجتمع به اجرای فاز نخست طرح بازیافت آب حاصل از فرایند تصفیه R.O.REJECT با همکاری پژوهشکده صنعت نفت، اشاره کرد و گفت: این اقدام تاکنون 120 میلیارد ریال صرفه اقتصادی داشته و هم اکنون 430 هزار لیتر در ساعت آب دورریز به سیستم بازگردانده می شود.
    شمیم با بیان این که پیش از این، 27 درصد از آب در ناحیه 1 و 2 که طبق طراحی این واحدها اجتناب ناپذیر است، دورریز می شد، تصریح کرد: پژوهشکده صنعت نفت طرحی مشتمل بر چند سناریو در این راستا ارائه کرد که با انتخاب یکی از آنها، طرح بازیافت آب حاصل از فرایند تصفیه R.O.REJECT را توسط کارکنان مجتمع پتروشیمی اجرا کردیم.
    وی افزود: این طرح ملی صرفه جویی اقتصادی، اتکا به توان علمی داخلی و توجه به حفظ منابع زیست محیطی را به همراه دارد، همچنین فرایند خرید تجهیزات و نصب و راه اندازی این بخش توسط کارکنان شرکت پتروشیمی فجر انجام گرفته است.
    شرکت پتروشیمی فجر به منظور تولید و توزیع سرویس ‌های جانبی شامل برق،بخار، اکسیژن، نیتروژن، آرگون، هوای فشرده، آب‌ های صنعتی و تصفیه پسابهای صنعتی در سایت‌ های 2 و 4 منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر، واقع در شمال غربی خلیج فارس قرار گرفته است. این شرکت از آنجا که دارای نقش مهمی در تولید و توزیع سرویس‌ های جانبی برای شرکت‌ های فرایندی منطقه است، به عنوان قلب تپنده منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ماهشهر نامیده می ‌شود.
    هدف پتروشیمی فجر تولید مستمر و توسعه پایدار در سرویس دهی به موقع و مورد اعتماد در این منطقه است.

    برچسب ها