عصر خودرو

اتاق مشترک بازرگانی و صنایع ایران و پاکستان افتتاح شد

عصر بازار- اتاق مشترک بازرگانی و صنعایع ایران و پاکستان عصر چهارشنبه با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسلام آباد و رئیس فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنعت پاکستان افتتاح شد.

اتاق مشترک بازرگانی و صنایع ایران و پاکستان افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، هدف از تشکیل این اتاق مشترک، ارتقای مناسبات اقتصادی و مبادلات تجاری میان دو کشور همسایه اعلام شده است.
    'مهدی هنردوست' سفیر ایران در پاکستان طی سخنانی در این مراسم تاکید کرد که ایران و پاکستان به دلیل برخوردار بودن از ظرفیت های فراوان، فاصله زیادی تا افزایش حجم مبادلات تجاری به رقم پنج میلیارد دلار مورد تاکید و توافق سران دو کشور ندارند.
    هنردوست اظهار داشت که با لغو تحریم ها، فضای توسعه مناسبات تجاری میان ایران و پاکستان فراهم شده و این فضا می تواند موقعیت های شغلی و کسب و کار خوبی در دو کشور ایجاد کند و گسترش مناسبات تجاری، رفاه و امنیت بیشتر را برای مردم دو کشور به همراه خواهد داشت.
    نماینده ارشد دولت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان با یادآوری قرارداد خط لوله گاز میان ایران و پاکستان (آی.پی) و اهمیت این طرح برای ارتقای مناسبات تجاری و اقتصادی دو کشور، اعلام کرد که ایران آمادگی دارد تا فقط ظرف مدت چند ماه، گاز را از طریق خط لوله به پاکستان برساند.

    ** گسترش مناسبات تجاری ایران-پاکستان اجتناب ناپذیر است
    'رئوف عالم' رئیس فدراسیون اتاق های بازرگانی و صنعت پاکستان نیز در این مراسم گفت که گسترش مناسبات تجاری میان ایران و پاکستان اجتناب ناپذیر است.
    وی تاکید کرد که تجار و بازرگانان پاکستانی علاقه فراوانی به افزایش تجارت با ایران دارند و زمینه های فراوانی برای این مهم در دو کشور وجود دارد.
    رئوف عالم همچنین اظهار داشت که ایران می تواند به طرح راهروی مشترک اقتصادی چین-پاکستان ملحق شود و این مهم موجب زمینه خوبی برای گسترش همکاری های اقتصادی و تجاری میان دو کشور خواهد بود.
    همچنین سفیر ایران در پاکستان، روز گذشته با شاهد خاقان عباسی وزیر نفت و منابع طبیعی پاکستان دیدار کرد و دو طرف در این دیدار، موضوع همکاری های دوجانبه از جمله قرارداد خط لوله گاز را مورد بررسی قرار دادند.
    وزیر نفت پاکستان بار دیگر تاکید کرد که کشورش برای اجرای طرح خط لوله آی.پی کاملا جدی و مصمم است و به زودی کار اجرای این طرح را در خاک خود آغاز خواهد کرد.

    برچسب ها