عصر خودرو

سفیر ایران در بلاروس:

ایران آماده گسترش همکاری‌های اقتصادی با بلاروس است

عصر بازار- سفیر ایران در بلاروس با بیان این که ایران آماده گسترش همکاری‌های اقتصادی با بلاروس است گفت: شرکت های بلاروسی باید در ترویج محصولات خود در بازار ایران فعال تر عمل کنند.

ایران آماده گسترش همکاری‌های اقتصادی با بلاروس است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۲ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، محدرضا صبوری سفیر ایران در بلاروس گفت، ایران انتظار دارد شرکت های بلاروسی در ترویج محصولات خود در بازار ایران فعال تر عمل کنند.
    این دیپلمات ایرانی گفت، علاقمندی کشورهای خارجی به همکاری های اقتصادی با ایران پس از لغو تحریم ها افزایش یافته است. «ایران میزبان هیئت های پرتعداد خارجی و روسای دولت هاست. شرکت های بزرگ بین المللی نیز به صورت هفتگی به ایران سفر می کنند تا مذاکراتی را انجام دهند و ارتباطاتی را برقرار کنند. این اثبات می کند که کشورهای مختلف آماده همکاری های اقتصادی بلندمدت و گسترده با ایران هستند.»
    وی افزود: «ما امیدواریم دوستان بلاروسی از این فرصت ها استفاده کنند.»
    «ارتباطات بین کشورهای ما اخیرا افزایش یافته است. در می 2016، سیزدهمین نشست کمیسیون ایران و بلاروس در زمینه همکاری های تجاری و اقتصادی برگزار شد. دو طرف مذاکرات سازنده ای داشتند و یک نقشه راه همکاری های تجاری و اقتصادی برای سال 2017-2016 به امضا رساندند.»
    «دولتین دو کشور مسیر را برای روابط تجاری و اقتصادی فعال تر هموار ساخته اند. دو کشور یک چهارچوب حقوقی ایجاد کرده اند که باید به صورت کامل مورد استفاده قرار گیرد. به نظر من، نشست کمیسیون بین دو کشور در زمینه همکاری های اقتصادی به یافتن حوزه های جدید رشد روابط دو کشور کمک کرده است. در نتیجه ما می توانیم شاهد افزایش سفرهای دوجانبه بین تجار و نمایندگان تجاری دو کشور باشیم. ما امیدواریم دیدارهایی بین مقامات ارشد دو کشور انجام گیرد و این دیدارها به روابط همه جانبه ایران و بلاروس شتاب ببخشد.»
    سفیر ایران در بلاروس تاکید کرد که مدتی قبل رئیس جمهور و نخست وزیر بلاروس نظر خود را درباره توسعه روابط اقتصادی و تجاری با ایران ابراز داشتند. این موضوع در جریان انتصاب سفیر جدید بلاروس در ایران مورد بحث قرار گرفته است. «ما باید همکاری ها و مبادلات تجاری مان را در کنار تبادل کالاهای سنتی، به سایر کالاها نیز گسترش دهیم. ایران علاقمند و آماده توسعه روابط اقتصادی و تجاری با بلاروس است.»

    برچسب ها