عصر خودرو

وزیر صنعت، معدن و تجارت:

می‌توانیم ۱۰ درصد قیمت‌ها را کاهش دهیم

عصر بازار- وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است که می‌توان ۱۰ درصد قیمت ها را در ایران کاهش داد.

می‌توانیم ۱۰ درصد قیمت‌ها را کاهش دهیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، وزیر صنعت، معدن و تجارت در مراسم روز ملی اصناف با اشاره به اینکه هم‌اکنون اقتصاد یکپارچه شده و دولت در یک راستا به منظور جلب رضایت مردم حرکت می‌کند گفت: یکی از نهادهای مردمی اصناف کشور هستند و خوشبختانه برای اولین بار شاهدیم که اتاق‌های اصناف، تعاون و صنعت با یکدیگر در تعامل‌اند.

    وی ادامه داد: در حال حاضر سه میلیون واحد صنفی داریم که شش میلیون جمعیت کشور را تحت پوشش قرار داده‌اند. علاوه بر این 90 درصد به تولیدات داخلی به دست اصناف عرضه می‌شود و سه چهارم واردات کشور نیز توسط این قشر به دست مردم می‌رسد.

    نعمت‌زاده در ادامه با اشاره به اینکه اصناف نه تنها یک نهاد مردمی بلکه یک وسیله ارتباطی با آن‌ها هستند خاطرنشان کرد: می‌توانیم 10 درصد کاهش قیمت داشته باشیم. تغییر زندگی و تکنولوژی واقعیتی است که نمی‌توان با آن مقابله کنیم و شاهد هستیم که فروشگاه‌های بزرگی در دنیا شکل گرفته‌اند. باید بدانیم که می‌توانیم در جهت کاهش قیمت‌ حرکت کنیم.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه باید اصناف غیرمجاز جمع‌آوری شوند بیان کرد: باید فروشگاه بزرگی تشکیل شده و این صنف‌های غیرمجاز با سهم‌دهی قانون‌مند شده و سطح استانداردشان را افزایش دهند. بهتر است به جای در نظر گرفتن تنبیهاتی چون گرانی آب و یا برق کمک کنیم تا این اصناف غیرمجاز جمع‌آوری شوند.

    نعمت‌زاده در پایان خاطرنشان کرد: ساختار اتحادیه‌ها نیازمند بازنگری است و باید در جهت کاهش هزینه‌ها در این بخش حرکت کنیم تا شرایط اتحادیه‌ها بهتر شود.

    برچسب ها