عصر خودرو

علت ریزش قیمت فلزات گرانبها در دوران پساتوافق چیست؟

عصر بازار: در یک ماه پس از توافق هسته‌ای ایران بازار فلزات از نظر قیمت دچار نوساناتی شد. آیا این دو عامل ارتباطی به هم دارند؟

علت ریزش قیمت فلزات گرانبها در دوران پساتوافق چیست؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصادنیوز، بررسی‌ها در میان فلزات گرانبها حاکی از آن دست در چند وقت اخیر و به خصوص در این یک ماه گذشته (یک ماه  پس از توافق هسته‌ای) قیمت فلزات گرانبها دچار نوسان بسیاری شده و در این مدت روند نزولی را طی کرده است.

    در همین راستا امیر حاج‌نبی، فعال بازار نقره در بازار تهران در مورد تاثیر توافق هسته‌ای بر روی قیمت فلزات گرانبها به اقتصادنیوز گفت: به نظر من توافق در مذاکرات بر روی قیمت فلزات چه گرانبها و چه پایه تاثیری چندانی ندارد. در چند ماه گذشته قیمت فلزات گرانبها کاهش پیدا کرده  و علت این کاهش قیمت پایین آمدن اونس جهانی بود.

    حاج‌نبی ادامه داد: از علت‌های اصلی کاهش قیمت فلزات گرانبها به جز پایین آمدن اونس جهانی می‌توان به عرضه و تقاضا در بازارهای جهانی و  قیمت دلار اشاره کرد. چرا که قیمت دلار رابطه مستقیمی با قیمت فلزات دارد.اگر ما در مذاکرات به توافق هم نمی‌رسیدیم باز در قیمت فلزات تغییری ایجاد نمی‌شد.

    حاج‌نبی تصریح کرد: در چند ماه آینده باز هم شاهد کاهش قیمت فلزات گرانبها خواهیم بود و این روند صعودی چند روزه موقتی خواهد بود و بیشترین کاهش قیمت را در نقره خواهیم داشت و همان‌طور که کارشناسان گفته‌اند احتمال رسیدن قیمت نقره به هر اونس 12 دلار نیز بسیار زیاد است.

    همچنین امیرحسین نقره‌چی، فعال بازار نقره دربازار تهران در مورد تاثیر توافق هسته‌ای بر روی قیمت فلزات گرانبها به اقتصادنیوز گفت: به نظر من، حتی اگر به توافق هم نمی‌رسیدیم بر قیمت فلزات گرانبها هیچ تاثیری ایجاد نمی‌شد.

    او ادامه داد: علت کاهش قیمت فلزات گرانبها پایین آمدن اونس جهانی است و از علت‌های دیگر می‌توان به عرضه و تقاضا در بازار اشاره کرد. علت دیگر را می‌توان قیمت دلار دانست که این علت‌ها از اصلی‌ترین دلایل کاهش قیمت فلزات گرانبها است.

    نقره‌چی متذکر شد: در چند روز گذشته قیمت‌ها در سایت کیتکو نشان می‌دهد که قیمت نقره و فلزات گرانبها در حال افزایش قیمت و روند صعودی است اما به نظر من و خیلی از کارشناسان در حوزه فلزات گرانبها این افزایش قیمت خیلی کوتاه‌مدت خواهد بود و در چند ماه گذشته باز شاهد کاهش قیمت فلزات گرانبها خواهیم بود.

    برچسب ها