عصر خودرو

صادرات انگلیس به ایران ۳ برابر شد

عصر بازار- واردات ایران از انگلیس در چهارمین ماه سال جاری میلادی ۳ برابر شد و به ۲۶.۷ میلیون یورو رسید.

صادرات انگلیس به ایران ۳ برابر شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، جدیدترین آمار منتشر شده از سوی پایگاه خبری کمیسیون اروپا نشان می دهد مبادلات تجاری ایران و اتحادیه در پی اجرایی شدن توافق هسته ای رشد 21 درصدی داشته است.

    ارزش تجارت ایران و 28 کشور عضو اتحادیه اروپا در 4 ماهه نخست سال جاری میلادی 2.938 میلیارد یورو اعلام شده است. این رقم در مدت مشابه سال قبل به 2.413 میلیارد یورو رسیده بود.

    برنامه جامع اقدام مشترک در نخستین ماه سال جاری میلادی اجرایی شد و انتظار می رفت در پی اجرای این توافق تجارت بین دو طرف رشد قابل توجهی داشته باشد.

    بر اساس این گزارش صادرات اتحادیه اروپا به ایران در 4 ماهه نخست امسال با رشد 13 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به 2.213 میلیارد یورو رسیده است. اتحادیه اروپا در ماه های ژانویه تا آوریل سال گذشته 1.956 میلیارد یورو به ایران صادرات داشته است.

    واردات اتحادیه اروپا از ایران نیز در 4 ماهه نخست امسال با رشد 58 درصدی به 725 میلیون یورو رسیده است.

    آمارهای یورو استات نشان می دهد صادرات اتحادیه اروپا به ایران در ماه آوریل امسال رشد 24 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشته است و به 602 میلیون یورو رسیده است. کشورهای اروپایی در آوریل سال قبل 484 میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بودند.

    آلمان در ماه آوریل امسال 188 میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده که این رقم با رشد 22 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل مواجه شده است. صادرات فرانسه به ایران نیز با رشد 3 درصدی به 47 میلیون یورو و صادرات ایتالیا با رشد 7 درصدی به 90.8 میلیون یورو رسیده است.

    صادرات انگلیس به کشور در چهارمین ماه سال جاری میلادی رشد قابل توجه 3 برابری داشته و 26.7 میلیون یورو شده است. انگلیس در مدت مشابه سال قبل 8.8 میلیون یورو کالا به ایران صادر کرده بود.

    صادرات اسپانیا به ایران نیز 2 برابر شده و از 13.2 میلیون یورو در آوریل سال گذشته به 26 میلیون یورو در آوریل امسال رسیده است .

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو