عصر خودرو

روند کاهشی طلای جهانی ادامه یافت

عصر بازار- طلای جهانی در پی تخفیف اضطراب سرمایه گذاران نسبت به ریسک خروج انگلیس از اتحادیه اروپا که تقاضای سرمایه گذاری برای این فلز ارزشمند را محدود کرد، برای سومین روز متوالی کاهش یافت.

روند کاهشی طلای جهانی ادامه یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور 0.4 درصد کاهش یافت و به 1285.20 دلار رسید و تا اواسط معاملات در 1285.73 دلار معامله شد. بهای معاملات این بازار اواسط روز دوشنبه 1.6 درصد کاهش یافت که بزرگترین کاهش اواسط معاملات در یک ماه گذشته بود.

    در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در اوت با 0.4 درصد یا 5.40 دلار کاهش، در 1286.70 دلار ایستاد. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه 2.70 دلار یا 0.2 درصد کاهش یافت و در 1292.10 دلار بسته شد.

    شمش طلا با عیار 99.99 درصد در بازار بورس طلای چین 0.4 درصد افزایش یافت و به 273.2 یوان در هر گرم (1292.39 دلار در هر اونس) رسید.

    طلا پنج شنبه گذشته پس از تصمیم بانک مرکزی آمریکا برای ثابت نگه داشتن نرخهای بهره کوتاه مدت و تشدید نگرانیها نسبت به ریسک خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، به رکورد 1318.90 دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت در دو سال گذشته بود و سومین افزایش هفتگی متوالی را ثبت کرد. بانکهای مرکزی آمریکا، انگلیس و ژاپن در نشستهای پولی هفته گذشته خود با اشاره به همه پرسی انگلیس، نرخهای بهره را تغییر ندادند.

    حرکت قیمت این فلز ارزشمند در هفته جاری تحت تاثیر نتایج همه پرسی انگلیس درباره خروج از عضویت اتحادیه اروپا قرار دارد که قرار است پنج شنبه هفته جاری برگزار شود. طبق پیش بینی تحلیلگران، اگر مردم انگلیس به خروج از این بلوک رای دهند، تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن تقویت می‌شود و این فلز زرد ممکن است به 1350 دلار صعود کند اما ماندن انگلیس در اتحادیه اروپا، ریسک پذیری سرمایه گذاران را بهبود داده و برای قیمت طلا منفی خواهد بود.

    قتل جو کاکس، نماینده زن پارلمان انگلیس در پنج شنبه هفته گذشته احتمال پیروزی موافقان ترک اتحادیه اروپا را کاهش داد اما نتایج نظرسنجی‌هایی که هفته جاری منتشر شدند برابری آرای موافقان و مخالفان ترک اتحادیه اروپا را نشان می‌دهند. فارغ از نتیجه ای که این همه پرسی خواهد داشت، نگرانیهای عمده اقتصادی و نرخهای بهره پایین از قیمتهای طلا حمایت خواهد کرد. اگرچه در حال حاضر موضوع برکسیت بازار را تحت تاثیر قرار داده اما تصویر کلان تغییری نکرده است. طلا از ابتدای سال 2016 تاکنون تحت تاثیر نگرانیها نسبت به رشد اقتصاد جهانی و تصمیم فبانک مرکزی برای به تاخیر انداختن روند عادی سازی نرخهای بهره کوتاه مدت 21 درصد رشد قیمت داشته است. نرخهای بهره پایین به نفع طلا بوده و جذابیت سرمایه گذاری در این فلز را که بازدهی ندارند افزایش می‌دهد.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، در آستانه همه پرسی، ورود سرمایه به صندوقهای سرمایه گذاری قابل معامله در بورس که تحت پشتیبانی طلا قرار دارند ادامه دارد و ذخایر این صندوقها روز جمعه با 0.4 درصد افزایش، به 1895.13 تن رسید که بالاترین میزان از اکتبر سال 2013 بود.

    در بازار فلزات ارزشمند، قیمت هر اونس نقره برای تحویل فوری در ابتدای معاملات 0.3 درصد کاهش پیدا کرد و به 17.44 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با 0.4 درصد افزایش، به 990.40 دلار رسید در حالیکه هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با 0.2 درصد افزایش، در 550.78 دلار ایستاد.

    برچسب ها