عصر خودرو

شاخص داو جونز صعود یا افزایش تردیدها؟

عصر بازار- شاخص داو جونز طی دو هفته گذشته اگر چه توانسته است در سطوح بالای ۱۷ هزار واحد نوسان داشته باشد، اما هنوز موفق به شکست سطح ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحد نشده است و این نشانه وجود یک ضعف عمومی در این شاخص است که برای غلبه بر آن نیاز به زمان یا محرک قوی دارد.

شاخص داو جونز صعود یا افزایش تردیدها؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، تغییر نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا میتواند یک محرک قوی برای حرکت این شاخص و رونق نسبی سهام وابسته با آن باشد، اما تعلل های موجود در تصمیم گیری در فدرال رزرو آمریکا تبدیل به یک نیروی تحلیل برنده بازار شده و از نشاط و امید در بازار کاسته است.

    از منظر تکنیکال سطح مقاومتی بعدی در 18 هزار و 500 واحد قرار دارد که میتواند باز در مسیر حرکت صعودی این شاخص مانع ایجاد کند اما اهمیت این سطح به اندازه 17 هزار و 800 واحد نبوده و شکست آن برای بازار آسانتر خواهد بود.

    برای کوتاه مدت نیز هنوز ریزش تا سطوح 17 هزار و 400 واحد یا حتی 16 هزار و 600 واحد محتمل است. در صورت بروز یک حرکت با دامنه بالای 600 واحد در کوتاه مدت، امکان تغییرات اساسی در رفتار بازار وجود داشته و به تبع آن جهشها و یا ریزشهای متوالی خواهد بود.

    برای این حرکتها هنوز نشانه قوی و قابل اتکا در بازار وجود ندارد، اما پتانسل آن به دلیل اتفاقات مهم در چند هفته آینده وجود دارد و در رصد و تحلیل بازار به صورت نیروی بالقوه باید به آنها نگاه کرد.

    *سعید محمدی جزی، تحلیل گر بازار

    برچسب ها