عصر خودرو

در ضیافت افطار با فعالان سیاسی کشور مطرح شد

در رقابت سیاسی «پهلوان» باشیم

عصر بازار- رئیس جمهور با اشاره به تلاش های دولت برای رونق و توسعه کشور و کاهش تورم گفت: طبق آخرین آماری که اعلام شد، تورم در کشور تک رقمی شد و این یکی از آرزوهای دولت یازدهم بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر آن تاکید داشتند.

در رقابت سیاسی «پهلوان» باشیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، حسن روحانی دوشنبه شب و در ضیافت افطار با فعالان سیاسی کشور اظهارداشت: در جامعه اسلامی، رعایت اخلاق سیاسی بسیار حائز اهمیت است. باید اگر در انتخاباتی پیروز و به عبارتی قهرمان نشدیم، پهلوان باشیم.

    رئیس جمهور با بیان اینکه "پهلوانی را در زندگی سیاسی نیز نباید از یاد ببریم"، گفت: پهلوانی بالاتر از قهرمانی است و چقدر نیک که افرادی هم قهرمان و هم پهلوان باشند و البته متاسفانه شمار پهلوانان سیاسی ما کمتر از قهرمانان سیاسی است.

    روحانی، دشمنان را تنها برندگان اختلافات احتمالی در کشور دانست و افزود: باید در مسیر اجماع سازی گام برداریم و در قالب رقابت سالم سیاسی ، از میزان اختلافات احتمالی بکاهیم و همه برای تقویت و توسعه کشور تلاش کنیم.

    رئیس جمهور خطاب به نمایندگان جناح های سیاسی کشور، با رد ایده سیاست به معنای دست یافتن به قدرت به هر قیمتی، گفت: سیاست به معنای دستیابی به خیر جمعی و تدبیر برای حل معضلات و گام برداشتن به سمت پیشرفت جامعه است و در تقویت این مسیر، باید با یکدیگر مهربان تر باشیم.

    روحانی، نقد و خیرخواهی را حق و وظیفه همگانی دانست و اظهارداشت: نقد با تضعیف کاملا متفاوت است. همه احزاب و جناح ها در کشور باید با وحدت و تلاش مشترک برای کاستن از مشکلات کشور، 40 سالگی انقلاب اسلامی را به یک جشن بزرگ ملی در برابر جهانیان تبدیل کنیم.

    رئیس جمهور با تاکید بر اینکه " دولت یازدهم یک دولت فراجناحی است"، اظهارداشت: از ابتدای فعالیت دولت تلاش داشتم تا نمایندگان جناح ها با افکار مختلف دور میز دولت و برای آبادانی کشور تلاش کنند.

    روحانی در این نشست همچنین به جناح ها و تشکل های سیاسی پیشنهاد داد که نمایندگان آنان ماهیانه نشستی را برگزار و در آن به بررسی و ارائه راهکار درباره مسایل و معضلات اصلی کشور بپردازند که همگان روی آن اشتراک نظر دارند.

    تورم تک‌رقمی شد
    رئیس جمهور همچنین به تلاش های دولت برای رونق و توسعه کشور و کاهش تورم اشاره کرد و گفت: امروز طبق آخرین آماری که اعلام شد تورم در کشور تک رقمی شد و این یکی از آرزوهای دولت یازدهم بود که رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز بر آن تاکید داشتند و امیدواریم در همه زمینه ها و در کنار هم با دوستی، اتحاد و وحدت بتوانیم به اهداف ملی دست یابیم.

    در ابتدای این مراسم نیز پنج نفر از نمایندگان جناح ها و فعالان سیاسی کشور به طرح دیدگاه ها و نظرات خود پرداختند.

    حجت الاسلام والمسلمین موسوی لاری در این مراسم در سخنانی با تقدیر از رئیس جمهور به خاطر میزبانی از فعالان سیاسی با گرایشات و سلایق مختلف در کشور، اظهار داشت: همه فعالان سیاسی در این موضوع اشتراک نظر دارند که تمامی گرایش ها باید برای رفع مشکلات معیشتی و اقتصادی کشور همکاری و کمک کنند.

    موسوی لاری با بیان اینکه ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری سال ٩٢ و مجلس شورای اسلامی در سال ٩٤ اعلام کردند که فضای پرخاش ، توهین و افراطی گری را نمی پذیرند، افزود: باید به گونه ای فضای امید و آرامش در کشور ارتقا پیدا کند که موجبات رشد و توسعه را بوجود آورد.

    این فعال سیاسی با اشاره به اینکه دولت در حوزه سیاست خارجی قدرتمندانه حضور یافته و آثار و علایم مثبت آن در مناسبات بین المللی نمایان است، خاطرنشان کرد: اکنون با توجه به آغاز کار مجلس دهم باید به حل مسائل و مشکلات داخلی نیز توجه کرده و در این راستا تلاش کنیم.

    وی با اشاره به لزوم توجه بیشتر به احزاب ، قومیت ها و مذاهب گوناگون در نگاه جدید به مسائل داخلی خواستار فعال شدن بازرسی ویژه در نهاد ریاست جمهوری و شفاف سازی و مواجهه مستقیم با افکار عمومی در موضوع حقوق های بالای برخی مدیران شد.

    حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسن ابوترابی فرد نیز در این مراسم با اشاره به ضرورت اقامه و برپا کردن دین در جامعه به عنوان وظیفه اصلی مسئولان در کشور اسلامی، خاطرنشان کرد: متاسفانه برداشتن قدم های غیر عالمانه در حوزه های مختلف تصمیم گیری و اجرا و روابط میان جریانات سیاسی باعث عدم موفقیت در عرصه های مختلف شده و این در حالی است که دغدغه ما باید سپردن مسئولیت به اهل آن باشد.

    ابوترابی فرد با اشاره به اینکه اختلافات میان جریانات و فعالان سیاسی، آنها را از پیمودن راه خدا و اقامه دین در جامعه باز می دارد، افزود: باید در حول دین و بر اساس اصول و ارکان دینی به هم نزدیک شویم تا بواسطه آن بتوانیم ملت و رهبری را برای رسیدن به افق های متعالی یاری کنیم.

    دکتر نوبخت مسئول کمیسیون بهداشت و درمان مجلس دهم نیز در این مراسم با اشاره به اقدامات دولت تدبیر و امید در حوزه بهداشت و درمان و سلامت مردم، گفت: تلاش های دولتمردان برای حفظ سلامت مردم و تامین امنیت در کشور بسیار حائز اهمیت و قابل تقدیر است.

    خانم زهرا ساعی نماینده مردم تبریز نیز در این دیدار با قدردانی از زحمات و فعالیت های دولت تدبیر و امید در حوزه های مختلف، بر لزوم تقویت گفتمان اعتدال، تدبیر و عقلانیت تاکید کرد و گفت: انتخابات ریاست جمهوری سال 92 نقطه عطفی در تاریخ سیاسی کشور و پیروزی عقلانیت و تدبیر بر بی‌قانونی و تصمیمات خلق‌الساعه بود و این گفتمان در انتخابات سال گذشته نیز با اقبال عمومی مواجه گردید.

    وی افزود : باید با همدلی و همگرایی بر مشکلات فایق آمده و الگوی عقلانیت و تدبیر را در انتخابات آینده کشور نیز دنبال کرد.

    هادی خانیکی استاد دانشگاه و فعال سیاسی اصلاح طلب نیز با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت ها و ظرفیت های نهفته در جامعه در راستای حل و فصل مشکلات کشور، اظهار داشت: یکی از فرصت ها این بود که ملت ایران توانست طعم شیرین تدبیر را در سیاست خارجی بچشد و از این الگو حداقل می‌توان در دو موضوع داخلی یعنی بهبود فضای کسب و کار و معیشت مردم و نیز سامان دادن به مشارکت سیاسی و حل مشکل تحزب در کشور نیز استفاده کرد.

    این استاد حوزه ارتباطات و روابط اجتماعی گفت: امروز در لایه‌های زیرین جامعه با مشکلات اجتماعی بزرگی مواجه هستیم که چه بسا بزرگتر از مسایل سیاسی و اقتصادی هستند و آن تهدید انسجام اجتماعی در سه سطح نخبگان سیاسی، جامعه و دولت و افزایش شکاف بین نسل‌های جامعه است.

    وی تصریح کرد: مسأله امروز جامعه ضرورت درک مشترک و توافق بر سر مسایل، تهدیدات و منافع ملی است و در این راستا اصولگرایی، اصلاح‌گرایی و اعتدال‌گرایی مسئولیت مشترک دارند چرا که دردهای مشترک به صورت جداگانه درمان‌پذیر نیست.

    خانیکی گفت: نیاز امروز و فردای ما، جامعه‌ای توانمند و برخوردار از سرمایه اجتماعی بالا و حساس نسبت به سرمایه‌های فرهنگی است و امروز همه باید دست به دست هم داده تا بتوانیم ازظرفیت‌های نهفته خود برای غلبه بر مشکلات استفاده نماییم و در این راستا می‌توان از شخصیت‌هایی که مورد وثوق جامعه هستند، استفاده بهتری به عمل آورد.

    برچسب ها