عصر خودرو

بازگشت خریداران و بهبود حجم خرید در بازار پلیمرها

عصر بازار: با تغییر زمان عرضه های محصولات پلیمری به روز چهارشنبه شاهد تجمیع تقاضا در پایان هفته کاری بورس کالای ایران بودیم که با کاهش قیمت های پایه ، بازگشت خریداران و افزایش حجم خرید ، روزی نسبتاً جذاب به ثبت رسید که خروجی آن معامله بیش از ۳۴ هزار تن انواع محصولات پلیمری بود.

بازگشت خریداران و بهبود حجم خرید در بازار پلیمرها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، با تغییر زمان عرضه های محصولات پلیمری به روز چهارشنبه شاهد تجمیع تقاضا در پایان هفته کاری بورس کالای ایران بودیم که با کاهش قیمت های پایه ، بازگشت خریداران و افزایش حجم خرید ، روزی نسبتاً جذاب به ثبت رسید که خروجی آن معامله بیش از 34 هزار تن انواع محصولات پلیمری بود.

    با توجه به رکود نسبی در بازار داخلی و محدودشدن حجم تولید در صنایع پایین دستی و البته ثبت یک روز تعطیل در هفته جاری ، می توان این حجم معامله را جذاب بررسی کرد. افزایش عرضه مواد اولیه به بازار داخلی ، تثبیت قیمت ها و امید به بهبود تولید در صنایع پایین دستی بخش هایی از واقعیت های معاملاتی روزهای اخیر است.

    در بورس کالای ایران پس از اعلام کاهش قیمت های پایه ، حجم معامله افزایش یافت و بازگشت خریداران باعث شد تا بسیاری از گریدهای جذاب پلیمرها با رقابت رو به رو شده و در نهایت با افزایش قیمت فعالیت خود را در هفته جاری به پایان برسانند.

    رشد قیمت های گریدهای سنگبن و پیشرفته همچون گریدهای لوله و یا تزریقی ، سنگین و بادی ، توجه به گریدهای OFF همچون گذشته، بازگشت مجدد تقاضا برای گریدهای سبک فیلم ، خودنمایی مجدد جذابیت خرید EX3 و گریدهای لوله، افزایش حجم و تنوع عرضه های گریدهای سبک خطی به همراه انواع OFF گرید آن ها که با افزایش تقاضا برای 0209 خطی شازند شاهد تغییر جهت بازار بودیم ، رشد پراکنده و فراگیر عرضه های پلی پروپیلن ها و بازگشت واسطه ها برای خرید را می توان بخش هایی از مهمترین خبرها در روزهای اخیر بورس کالای ایران دانست.

    در بازار داخلی محصولات پلیمری نیز شاهد ثبات نسبی بازار و نوسان محدود قیمت ها بودیم زیرا شایعات و شنیده ها بر خلاف گذشته اعتبار خود را از دست داده و فعالان بازار بیش از پیش به واقعیت ها می پردازند.

    این وضعیت باعث شده تا التهاب در بازار تا حدود بسیار زیادی فروکش کرده و حجم بالای معاملات در بورس کالا باعث گردد تا تزریق به بازار داخلی تقویت شده بنابراین معاملات به صورت بنیادین تقویت شوند. به عنوان مثال F7000 پتروشیمی مهر ، 020 ، 0209 پتروشیمی امیرکبیر افزایش قیمت های محدودی داشته و البته 0190 ، 0075 و 2420h با کاهش قیمت ها رو به رو شوند.

    این در حالی است که در کنار افزایش حجم معاملات در بورس کالا ، این رشد قیمت ها نیز می تواند در بازه زمانی پیش رو تعدیل شودند زیرا افزایش حجم معاملات در بورس کالا باعث خواهد شد تا با افزایش عرضه در بازار داخلی ، قیمت ها متعادل شوند.

    برچسب ها