عصر خودرو

افزایش قیمت طلای جهانی موجب شد؛

خیز بازار آتی برای صعود

عصر بازار: افزایش قیمت طلا در بازارهای جهانی موجب شد تا پس از چند روز نوسان ضعیف قیمت‌‌ها در بازارهای داخلی، امروز شاهد رشد قابل ملاحظه بهای این فلز ارزشمند در بازارهای نقدی و آتی بورس کالا باشیم.

خیز بازار آتی برای صعود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، قیمت طلا امروز در بازارهای جهانی نزدیک‌ به بالاترین سطح خود در سه هفته اخیر رسید و در قیمت‌های بالاتر از 1100 دلار در هر اونس معامله شد. به گزارش رویترز پس از تصمیم چین برای کاهش 2 درصدی ارزش یوان در برابر دلار، نگرانی‌های بین‌المللی نسبت به وقوع جنگ ارزی در جهان تشدید شده و این مساله افت شاخص سهام را در پی داشته است.

    کاهش ارزش یوان با واکنش شدید نمایندگان آمریکایی روبرو شده است. این اقدام چین موجب شده است تا قیمت طلا در روزهای گذشته با افزایش 3 درصدی روبرو شود و از سطح 1077 دلاری فاصله بگیرد.

    همزمان در بازار نقدی طلا نیز متاثر از این رخداد، قیمت هر قطعه سکه تا زمان تنظیم این گزارش 889 هزار تومان مورد مبادله قرار می‌گیرد که نسبت به روز معاملاتی قبل حدود 11 هزار تومان بیشتر است. در بازار آتی سکه طلای بورس کالای ایران هم نه تنها قیمت‌های اولیه درج شده روی تابلو بیش از نرخ تسویه روزانه قرا داشت، بلکه در ادامه معاملات قیمت‌های درج شده روی تابلو با روند مثبتی همراه بود.

    در بازار آتی سکه طلای امروز افزایش قیمت طلای جهانی و همزمانی این مساله با رشد نرخ برابری دلار در برابر ریال در بازار آزاد موجب صعود قیمت‌ها شده است.
    در سررسید اسفند 94 تا زمان تنظیم این گزارش کمتر از 5 هزار تومان تا افزایش نرخ سکه به بالای 900 هزار تومان فاصله باقی مانده و در باقی سررسیدها هم افزایش قیمت سکه محسوس است.

    در حال حاضر اقدام اخیر دولت چین مهمترین عامل در جهت نوسان قیمت جهانی طلا به شمار می‌رود به طوری که تحلیلگران پیش بینی می‌کنند در روزهای آینده نیز افزایش قیمت این فلز زرد دور از انتظار نخواهد بود.

    ارناباس گان تحلیلگر ارشد موسسه او سی بی سی بانک تاکید کرد: تنها عامل افزایش قیمت جهانی طلا رشد تقاضا در پی نگرانی های مربوط به وضعیت اقتصادی چین و کاهش ارزش یوان در برابر دلار بوده است.

    وی در ادامه تصریح کرد: اگر اقدام چین موجب تشدید جنگ ارزی بین قدرت های بزرگ اقتصادی جهان شود این مساله موجب تقویت ارزش دلار شده و در نهایت افت بیشتر قیمت طلا را به همراه خواهد داشت.

    این کارشناس اقتصادی گفت: افت ارزش یوان موجب خواهد شد تا هزینه واردات طلا برای چین بیشتر شود و این مساله در نهایت می تواند افت تقاضای طلا در بازار این کشور را به همراه داشته باشد.

    برچسب ها