عصر خودرو

ایجاد سازمان سواحل مکران در انتظار اتمام مراحل قانونی

عصر بازار- با توجه به اینکه ایجاد سازمان سواحل مکران در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسیده است، عضو هیات مدیره منطقه آزاد چابهار گفت: منتظر مصوبه شورای نگهبان در خصوص ایجاد این سازمان هستیم تا پس از آن به دولت ابلاغ شود.

ایجاد سازمان سواحل مکران در انتظار اتمام مراحل قانونی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، محمد حسین ملک زادگان با اشاره به این که اخیرا در مجلس شورای اسلامی ایجاد سازمان سواحل مکران با محوریت فعالیت و توجه به مناطق آزاد مصوب شده است، اظها‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ر کرد: کارکرد این سازمان تعیین مسائل مرتبط با منطقه و نیز مشخص کردن تصمیماتی است که قرار است در سواحل مکران مدنظر قرار گیرد.

    وی در خصوص وضعیت فعلی این مصوبه، خاطر‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نشان کرد: در حال‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حاضر ایجاد این سازمان در مجلس شورای اسلامی مصوب شده است و پس از آن با گذراندن مراحل قانونی و ابلاغ آن توسط دولت در جهت  ساماندهی وضعیت منطقه اعم از سواحل و جزایر گام بر می داریم. علاوه بر این کارگروهی برای ساماندهی سواحل مکران به ریاست معاون اول رییس جمهور تشکیل شده که به صورت مداوم در حال برگزاری است تا اقدامات مدنظر در این خصوص پیگیری شود.

    عضو هیات مدیره منطقه آزاد چابهار با اعلام این که در حال‌‌‌‌‌‌‌‌‌ حاضر زمان تصویب ایجاد سازمان سواحل مکران مشخص نیست، ا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دا‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌مه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داد: هنوز معلوم نشده که طی مراحل قانونی ایجاد سازمان سواحل مکران چه زمانی به اتمام می رسد تا پس از آن توسط دولت ابلاغ شود. ولی باید اعلام کنیم که پس از ابلاغ این مصوبه بلافاصله دستور‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌العمل‌های اجرایی لازم در مورد سازمان سواحل مکران نگاشته می‌‌‌‌‌‌‌شود تا برای مدیریت این منطقه فرماندهی مستقلی شکل گیرد و زیر نظر دولت مسائل مرتبط با آن به صورت کلی و جامع انجام شود.

    برچسب ها