عصر خودرو

رایزن بازرگانی ایران در اندونزی:

بازار اندونزی منتظر کدام کالاهای ایرانی است؟

عصر بازار- رایزن بازرگانی ایران در اندونزی پتانسیل‌هایی را که این دو کشور برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری دارند تشریح و پیش‌بینی کرد که در صورت ایجاد روابط بانکی حجم مبادلات تجاری ایران و اندونزی از ۲۰۰ میلیون دلار کنونی به پنج میلیارد دلار در درازمدت افزایش یابد.

بازار اندونزی منتظر کدام کالاهای ایرانی است؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، انور کمری رایزن بازرگانی ایران در اندونزی درباره پتانسیل‌های ایران و اندونزی برای توسعه روابط اقتصادی و تجاری اظهار کرد: ایران می‌تواند با صادرات خدمات فنی و مهندسی از طریق مشارکت در پروژه های زیرساختی اندونزی با این کشور همکاری داشته باشد. زیرساخت‌های اندونزی از جمله در بخش‌های راه‌سازی، ساختمان، سدسازی، نیرو، حمل و نقل، انرژی و... با وضعیت مطلوب فاصله فراوان دارد و دولت برای توسعه این بخش‌ها برنامه‌های میان‌مدت و بلندمدتی را طراحی کرده است. در این زمینه از مشارکت شرکت‌های خارجی استقبال می‌شود.

    او در ادامه کالاهایی نظیر قیر، محصولات پتروشیمی، خشکبار و خرما، زعفران، مصالح ساختمانی(سنگ، کاشی و سرامیک) محصولات لبنی، سولفور و سایر محصولات شیمیایی، محصولات از آهن و فولاد، انواع فرش دستباف را از اقلامی برشمرد که تاجران ایرانی می‌توانند به کشور اندونزی صادر کنند.

    کمری همچنین گفت: سرمایه‌گذاری مشترک در زمینه تولید تایر و تیوب، کاغذ، روغن‌های خوراکی، نساجی، شیلات، قطعات خودرو در ایران و نفت، گاز و پتروشیمی و همچنین تولید محصولات کشاورزی در اندونزی از دیگر زمینه‌هایی است که دو کشور می‌توانند با توجه به آنها روابط اقتصادی و تجاری خود را گسترش دهند.

    او افزود: ایران می‌تواند مواد اولیه مورد نیاز صنایع داخلی کشور از جمله انواع ورق و تخته های سه لا، روغن پالم، کائوچو (لاستیک طبیعی) و کاغذ را از اندونزی وارد کند.

    رایزن بازرگانی ایران در اندونزی همچنین در تشریح چشم‌انداز روابط اقتصادی و تجاری دو کشور ایران و اندونزی اظهار کرد: قبلا حجم روابط تجاری دو کشور تا دو میلیارد دلار رسیده بود، اما در حال حاضر حجم مبادلات تجاری دو کشور تا سطح 200 میلیون دلار کاهش یافته است. با این حال در صورت ایجاد روابط بانکی، پتانسیل افزایش روابط تجاری تا سطح دو میلیارد دلار در میان مدت و پنج میلیارد دلار در بلند مدت وجود دارد.

    برچسب ها