عصر خودرو

اوج‌گیری تقاضای محصولات نفتی آمریکا در ماه می ۲۰۱۶

عصر بازار- کل محصولات پتروشیمی تحویل داده شده در ماه می ۲۰۱۶ با رشدی ۳.۱ درصدی نسبت به سال گذشته به ۱۹.۷ میلیون بشکه در روز رسید.

اوج‌گیری تقاضای محصولات نفتی آمریکا در ماه می ۲۰۱۶
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصاد، بر اساس اعلام موسسه نفت آمریکا (API) کل محصولات پتروشیمی تحویل داده شده در ماه می با رشدی 3.1 درصدی نسبت به سال گذشته و رسیدن به سطح 19.7 میلیون بشکه در روز،  بیشترین میزان تحویل ماه می در 8 سال اخیر را به ثبت رساند. در مقایسه با ماه آوریل، تحویل نفت داخلی (معیار تقاضای نفت آمریکا) 0.1 درصد کاهش یافته است. از ابتدای سال جاری تا کنون کل تحویل داخلی محصولات نفتی در مقایسه با سال گذشته رشدی 1.8 درصدی داشته است.

    تولید نفت خام در ماه می نسبت به ماه آوریل 1.7 درصدی و نسبت به سال گذشته 7.4 درصد کاهش یافته است. این هشتمین ماه متوالی کاهش تولید نفت بوده است. تولید گاز طبیعی مایع نیز نسبت به ماه وسال گذشته با رشد روبرو شده است.

    کل واردات محصولات پتروشیمی آمریکا در ماه می به طور میانگین 10.1 میلیون بشکه در روز بوده که نسبت به ماه گذشته 1.3 درصد و نسبت به سال قبل 6.3 درصد رشد داشته است اما با وجود این، کل واردات محصولات پتروشیمی آمریکا در ماه می جزو کمترین مقادیر در 20 سال اخیر بوده است. واردات نفت خام آمریکا در ماه می با رشدی 11.5 درصدی نسبت به سال گذشته به 8.1 میلیون بشکه در روز رسیده است. در مقایسه با ماه آوریل نیز میزان واردات 3.8 درصد رشد داشته است. تولید بنزین نیز در ماه می به 9.8 میلیون بشکه در روز رسید که نسبت به سال گذشته 0.3 درصد و نسبت به ماه قبل 0.2 درصد کاهش داشته است.

    ذخایر نفت خام در پایان ماه می به 531.4 میلیون بشکه رسید که بالاترین میزان موجودی ماه می در 96 سال اخیر بوده است. ذخایر نفت خام نسبت به ماه گذشته افتی 1.7 درصدی و نسبت به سال گذشته رشدی 10.9 درصدی داشته است. در ماه می، ذخایر بنزین 243.9 میلیون بشکه بوده که نسبت به ماه گذشته 1.7 درصد و نسبت به سال گذشته 9.6 درصد رشد داشته است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو