عصر خودرو

شاهزاده عربستانی به دنبال سرمایه‌گذاران آمریکایی

عصر بازار- بعد از یک هفته حضور در واشنگتن، جانشین ولیعهد عربستان سعودی ابتدا به ملاقات مدیران فناوری دنیا در سیلیکون‌ولی رفته و سپس به نیویورک می‌رود تا از زیر و بم طرح اقتصادی جدید خود برای سرمایه‌گذاران وال‌استریت بگوید.

شاهزاده عربستانی به دنبال سرمایه‌گذاران آمریکایی
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بر اساس اعلام عادل الجبیر، وزیر امورخارجه عربستان سعودی، محمد بن سلمان، جانشین ولیعهد عربستان سعودی در نظر دارد تا در مورد چگونگی سودمندی عربستان از خلاقیت موجود در کالیفرنیا صحبت کرده و سپس با سرمایه‌گذاران نیویورکی در خصوص فرصت‌هایی نظیر شرکت نفت دولتی آرامکو مذاکره کند.  عربستان در نظر دارد تا بزرگترین شرکت نفت دنیا را عرضه عمومی اولیه کند، محمد بن سلمان انتظار دارد که این پیشنهاد ارزشی بیش از 2 هزار میلیارد دلار داشته باشد.

    شاهزاده بن سلمان، فرزند ملک سلمان، طراح بزرگترین تحول اقتصادی تاریخ عربستان سعودی برای حذف یارانه‌ها و تنوع بخشیدن به اقتصاد این کشور از نفت با تولید 100 میلیارد دلار درآمد غیر نفتی اضافی تا سال 2020 است.

    در واشنگتن، محمد بن سلمان در مورد مسائل اقتصادی و کسب‌وکار با جاکوب لو، وزیر خزانه‌داری آمریکا، پتی پریتزکر‌ وزیر بازرگانی، جف زینتز رئیس شورای اقتصادی ملی و مدیران و مقامات اتاق تجارت آمریکا به بحث و تبادل نظر پرداخت.

    وی همچنین دیداری را با باراک اوباما، جان کری و اش کارتر، وزیر دفاع آمریکا داشت و در خصوص مسائل سیاست خارجی با آن ها مذاکره کرد. جبیر وزیر امور خارجه عربستان اعلام کرد: «مقامات آمریکایی از طرح اقتصادی عربستان به شدت استقبال کردند و در صدد همکاری برای اجرایی شدن این طرح برآمدند.»

    این دیدار در حالی شکل گرفته که بر اساس اعلام مجله آتلانتیک در ماه مارس، روابط میان عربستان و سعودی از نظر اوباما پیچیده ارزیابی شده بود.

    هیلاری کلینتون، نامزد حزب دموکرات نیز در سخنرانی 13 ژوئن خود از عربستانی‌ها، قطری‌ها و کویتی‌ها خواسته بود تا حمایت مالی شهروندان خود از سازمان‌های افراطی را متوقف کنند. این در حالی است که جبیر این اتهامات وارد شده را درست ندانست.

    وی افزود صرف نظر از اینکه چه کسی رئیس‌جمهور بعدی آمریکا شود، روابط عربستان سعودی و آمریکا همچنان قوی باقی خواهد ماند.

    برچسب ها