عصر خودرو

عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی بیان کرد:

برای سود ۲۰ درصدی بانک‌ها فعالیت اقتصادی جایگزین وجود ندارد

عصر بازار- علیرضا خائف با اشاره به کاهش نرخ سود بانکی گفت: در وضعیت فعلی اقتصاد کشور هیچ فعالیتی وجود ندارد که سود ۲۰ تا ۲۵ درصدی داشته باشد.

برای سود ۲۰ درصدی بانک‌ها فعالیت اقتصادی جایگزین وجود ندارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی تهران با اشاره به کاهش نرخ سود بانکی اظهارداشت: ما از این کاهش استقبال می‌کنیم  اما بعید می‌دانم که این طرح قابلیت اجرایی شدن را داشته باشد زیرا در کشور ما پول گران است و این کاهش منطق اقتصادی ندارد.

    علی رضا خائف ادامه داد: از طرف دیگر در وضعیت فعلی اقتصاد کشور هیچ فعالیتی جایگزین سود 20 تا 25 درصدی که بانک‌ها پرداخت می‌کردند، نیست و تنها چند حرفه انگشت شمار وجود دارد که  در آن سود بالای 25 درصد وجود دارد و سود بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی  کمتر از 20 درصد است.

    وی در ادامه به طرح اخذ مالیات از سود بانکی اشاره کرد و اظهار داشت: این تصمیم باید توسط کارشناسان و اقتصاددانان مورد بررسی قرار بگیرد و تمام جوانب آن سنجیده شود زیرا دارای مزایا و معایب زیادی است.

    خائف با اشاره به معایب کاهش نرخ سود بانکی، اظهار داشت: یکی از معایب این طرح این است که با خروج پول از بانک، نقدینگی درجامعه افزایش پیدا می کند و همین سبب رشد تورم می‌شود از طرف دیگر بازار سوداگری نیز رواج پیدا می‌کند. بر همین اساس لازم است تمام اثرات این طرح بررسی شود و دولت باید برای مقابله با پیامدهای نامطلوب آن برنامه‌ریزی کند.

    برچسب ها