عصر خودرو

برای کاهش کسری بودجه؛

عمان دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار اوراق بهادار عرضه می کند

عصر بازار- وزارت مالی عمان روز شنبه اعلام کرد: این کشور به منظور کاهش کسری بودجه خود حدود دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار اوراق بهادار عرضه می کند.

عمان دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار اوراق بهادار عرضه می کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، وزارت مالی عمان تاکید کرد: این اوراق بهادار به منظور کاهش کسری بودجه امسال این کشور که در پی کاهش شدید نفت رخ داده، منتشر شده است.
    این وزارتخانه افزود: این نخستین فروش اوراق بهادار بین المللی عمان در دو دهه اخیر است که با استقبال زیاد سرمایه گذاران روبرو شده است.
    این اوراق بهادار به قیمت یک میلیارد دلار و با سود اسمی 3.6 درصدی عرضه شده است و انتظار می رود، مرحله دوم عرضه اوراق بهادار عمان به مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون دلار و با سود 4.7 درصد به فروش برسد.
    عمان با توجه به کاهش شدید نفت خام، دارای کسری بودجه هشت میلیارد و 600 میلیون دلاری در بودجه خود است که این رقم در سال گذشته میلادی حدود 11 میلیارد و 700 میلیون دلار بوده است.
    عمانی های برای کاهش هزینه ها و افزایش درآمد دولت، دست به اقداماتی از جمله کاهش یارانه سوخت و برق نیز زده اند.
    عمان کشوری واقع در جنوب ایران و یکی از اعضای شورای همکاری خلیج فارس به عنوان کشور غیر عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) به شمار می رود که روزانه حدود یک میلیون نفت تولید می کند.

    برچسب ها