عصر خودرو

دلیل تعدیل منفی یک شرکت اصل چهل و چهاری

عصر بازار: مدیر عامل شرکت اصل چهل و چهاری حفاری شمال دلایل تعدیل منفی سود هر سهم این شرکت را اعلام کرد.

دلیل تعدیل منفی یک شرکت اصل چهل و چهاری
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بعد از توقف نماد حفاری شمال و تعدیل منفی 39 درصدی سود هر سهم این شرکت ، مدیر عامل این شرکت اصل و چهل و چهاری دلایل کاهش سود و تغییرات پیش بینی عملکرد سال مالی منتهی به 29 اسفند 94 را اعلام کرد.

    هدایت الله خادمی در گزارش خود اعلام کرده است که درآمد پیش‌بینی شده بر اساس عملکرد واقعی سه ماهه، به نسبت پیش بینی اولیه به میزان 18 درصد کاهش پیدا کرده است که دلیل آن کاهش 7 درصدی نرخ کارکرد روزانه دستگاه حفاری از سوی کارفرما به علت کاهش جهانی قیمت نفت و همچنین کاهش نرخ ارز باعث کاهش درآمد دستگاه شده است.

    کاهش بودجه توسعه میدان‌های نفتی حوزه شرکت نفت مناطق مرکزی باعث کاهش تعداد روزهای عملیات دستگاه‌های حفاری خشکی و همچنین کاهش حجم خدمات جانبی حفاری در سال 1394 شده است. علاوه بر این کاهش نرخ روزانه کارکرد و حجم عملیات 5 دستگاه پمپ با توجه به تعدیل تعداد روزهای کارکرد دستگاه‌های حفاری خشکی باعث کاهش درآمد این دستگاه ها شده است.

    بهای تمام شده اعلام شده در پیش بینی عملکرد سال جاری بر اساس عملکرد سه ماهه نسبت به پیش‌بینی قبلی به میزان 11 درصد کاهش یافته است که این موضوع متاثر از کاهش حجم عملیات شرکت است.

    با توجه به اینکه عمده مطالبات این شرکت به ارز است و از طرفی با عنایت به مصوبات مجمع عادی سالیانه مبنی بر پیگیری این موضوع از سوی شرکت، تسعیر دریافت مطالبات سنواتی در سالجاری باعث افزایش 36 درصدی خالص سایر درآمدها و هزینه های عملیاتی خواهد شد.علاوه بر این دریافت تسهیلات جدید و احتساب هزینه بهره وام دریافتی برای خرید ساختمان در تهران باعث افزایش 26 درصدی هزینه های مالی شده است.

    برچسب ها