عصر خودرو

آغاز بارگیری سکوی فاز ۱۹ پارس جنوبی از یارد تاسیسات دریایی خرمشهر

عصر بازار- بارگیری سکوی دوم از سه سکوی طرح توسعه فاز ۱۹ پارس جنوبی از یارد خرمشهر و شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی روز شنبه آغاز شد.

آغاز بارگیری سکوی فاز ۱۹ پارس جنوبی از یارد تاسیسات دریایی خرمشهر
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، مدیر پروژه فاز 19 پارس جنوبی در حاشیه آیین بارگیری سکوی فاز A19 پارس جنوبی در یارد تاسیسات دریایی خرمشهر در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد:این سکو به وزن 2 هزار و 750 تن و ابعاد 30 در 40 متر و ارتفاع 25 متر، پس از بارگیری مهاربندی شده و پس از انتقال، در 2 هفته آینده، کار نصب در میدان گازی پارس جنوبی آغاز می شود.
    محسن جزایری افزود: عملیات بارگیری سه روز به طول می کشد و پس از آن، عملیات انتقال این سکوی نفتی بر روی سطح شناور ابوذر 110 به پایان می رسد و عملیات لودات(بارگیری) تکمیل می شود.
    وی گفت: این عملیات برای نخستین بار در شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ایران بدون بکارگیری کارشناسان خارجی انجام می شود.
    مجری طرح توسعه فاز 19 پارس جنوبی نیز در گفت و گو با خبرنگاران اظهارکرد: عملیات بارگیری سکوی A19 پارس جنوبی به عنوان یکی از سکوهای اصلی طرح توسعه فاز 19 میدان گازی پارس جنوبی است که با بارگیری این سکو و نصب در تیر امسال، برداشت 500 میلیون فوت مکعب گاز از میدان مشترک گاز پارس جنوبی در آبان امسال را شاهد خواهیم بود.
    حمیدرضا مسعودی افزود: هم اکنون هفت میلیون مترمکعب گاز از سوی یکی از سکوهای اقماری طرح توسعه فاز 19 از میدان پارس جنوبی برداشت می شود و در پالایشگاه شیرین سازی و به شبکه سراسری تزریق می شود.
    وی گفت: قرارداد طرح توسعه فاز A19 پارس جنوبی 25 خرداد 89 با سه پیمانکار اصلی ایرانی که کارهای توسعه بخش صنایع نفت و گاز و پتروشیمی را دنبال می کنند منعقد شد.
    وی ادامه داد: دو سکوی اصلی و دو سکوی اقماری نیز پارسال در یارد خرمشهر بارگیری و در دریا نصب شد.
    مسعودی افزود:پیش بینی می شود در هفته آینده عملیات راه اندازی سکوی A19 پارس جنوبی آغاز شده و در این راستا با توجه به وجود سکوی اقماری در خلیج فارس، با شش حلقه چاه و استفاده از یک مسیر از سکوی اقماری گاز منتقل شود.
    وی مجموع قرارداد A19 پارس جنوبی را چهار میلیارد و 800 میلیون دلار عنوان کرد و گفت:آنچه مهم است برداشت حداکثری از میدان مشترک پارس جنوبی در راستای برنامه وزارت نفت برای شرکت نفت و گاز پارس است.

    برچسب ها