عصر خودرو

مدیرعامل شرکت بورس:

دو پیش شرط اصلی برای عرضه های اولیه در شهریور اعلام شد

عصر بازار: مدیر عامل بورس با بیان آماده بودن چند شرکت برای واگذاری، دو پیش شرط اصلی عرضه های اولیه سهام شرکت ها در شهریور را اعلام کرد.

دو پیش شرط اصلی برای عرضه های اولیه در شهریور اعلام شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، حسن قالیباف اصل، در واکنش به این سئوال که با توجه به اعلام رئیس سازمان بورس مبنی بر از سرگیری عرضه های اولیه شرکت ها از شهریور ماه (که با شرکت های کوچک و بکاری گیری روش ثبت سفارش آغاز خواهد شد) ،بورس اوراق بهادار تهران چه شرکت هایی را آماده واگذاری کرده و چه برنامه ایی مدنظر دارد؟ اظهار داشت: طی ماه های گذشته شرکت هایی چون پالایش نفت جی، سرمایه گذاری توسعه معین ملت، فولادکاوه جنوب کیش، توسعه سرمایه و صنعت غدیر، واسپاری ملت و... مورد پذیرش قرار گرفته و یا در تابلوهای بورس درج شده و آماده عرضه اولیه هستند.

    وی ادامه داد: بنابراین با توجه به برنامه سازمان بورس برای از سرگیری عرضه های اولیه در شهریور ، دو پیش شرط اصلی مدنظر قرار دارد تا با توجه به آنها شرکت های آماده در نوبت عرضه اولیه قرار گیرند.

    این مقام مسئول افزود: پیش شرط اول مربوط به وضعیت بازار سهام در هفته های آینده است و اگر شرایط بازار مناسب و اصطلاحا" کشش داشته باشد، شرکت ها به مرور عرضه اولیه خواهند شد.

    قالیباف اصل با بیان اینکه عواملی چون اوضاع اقتصادی و وضعیت هرکدام از صنایع مورد توجه فعالان و مسئولان بازارسرمایه در عرضه های اولیه قرار دارد، ادامه داد: پیش شرط دوم هم به تمایل سهامداران عمده در واگذاری سهام آن هم با قیمت های مناسب و منطقی بستگی دارد. چرا که مالکان اصلی بنگاه ها باید انگیزه لازم در واگذاری شرکت ها را داشته باشند.

    وی افزود: بنابراین در شرایطی بورس اوراق بهادار تهران همواره ضمن تاکید بر شفایت حداکثری به دنبال کشف قیمت های مناسب و واقعیت های بازار و سهامداران است که در صورت وجود این دو پیش شرط اصلی، سهام شرکت های جدید به مرور در بورس عرضه خواهند شد.

    وی با اشاره به برگزاری نشست خبری در اوایل هفته آینده گفت: برنامه های شرکت بورس در توسعه ابزارها و فعال کردن بازار بدهی و سایر مسائل مرتبط به بورس در حضور خبرنگاران اعلام خواهد شد.

    برچسب ها