عصر خودرو

اوپک قدم اول رو به بهبود را برداشت؛

قیمت نفت در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ واقعی می شود

عصر بازار- آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده که قیمت نفت درشش ماه دوم سال ۲۰۱۶ به ثبات پیدا می رسد.

قیمت نفت در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ واقعی می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، درپیش بینی که هفته گذشته آژانس بین المللی انرژی در باره وضعیت بازار نفت در 6 ماهش دوم سال 2016 منتشر کرد، تاکید شده که قیمت نفت تعادل پیدا میکند و بازار کمی از این وضعیت هیجانی خارج  می شود. همچنین رشد در تقاضای نفت جهانی به 1.3 میلیون بشکه در روز در سال 2016 افزایش خواهد یافت .در این پیش بینی تاکید شده که برای سال 2017 با همین روند رشد، میزان تقاضا به 97.4 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

    بر همین اساس اوپک نیز  چشم انداز تقاضا در نیمه دوم سال آینده را 32.6 میلیون بشکه در روز برای نیمه دوم سال در نظر گرفته است.

    رضا پدیدار، عضو هیئت نماشندگان اتاق بازرگانی تهران در گفت و گو با خبرآنلاین درباره پیش بینی این موسسات گفت:« نتیجه مذاکراتی که در اوپک انجام شده به این دلیل بوده غیر اوپکی ها مداخله نداشتند؛ اجلاس 169 اوپک یک ویژگی داشت که توانستند به  موضوع مهم همگرایی که در اوپک وجود دارد ،برسند. »

    وی افزود:« در 6 ماه دوم سال 2016 به واقعی شدن قیمت نفت خواهیم رسید. واقعی شدن قیمت دامنه ای است که بشکه ای 45 دلار الی 55 دلار را در بهترین و منطقی ترین شرایط  در بر می گیرد. »

    پدیدار تصریح کرد:« ولی در حال حاضر چنانچه ایران روند مصرفی که با ضریب رشد 1.8 درصدی ایجاد کرده را به رشد اقتصادی جهانی که 2.6 درصد است،برساندف قیمت نفت از دامنه 55 دلار بیشتر خواهد رفت. فاصله مجموعه عرضه و تقاضا به هم نزدیک می شوند و مازاد تقاضا کم خواهد شد.»

    برچسب ها