عصر خودرو

مدیرکل امور بین الملل بانک مرکزی خبر داد

پیشنهاد ایران به روسیه برای انجام مبادلات بانکی با پول‌ ملی دو کشور

عصر بازار- مدیرکل امور بین الملل بانک مرکزی گفت: ایران و روسیه ممکن است به یک توافق رسمی در زمینه نقل و انتقال دوجانبه پول به ارزهای ملی دو کشور دست پیدا کنند.

پیشنهاد ایران به روسیه برای انجام مبادلات بانکی با پول‌ ملی دو کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از تسنیم، ایران و روسیه ممکن است به یک توافق رسمی در زمینه نقل و انتقال دوجانبه پول به ارزهای ملی دو کشور برسند.

    حسین یعقوبی میاب، مدیرکل بین الملل بانک مرکزی ایران در حاشیه مجمع اقتصادی بین المللی سن پترزبورگ این مطلب را بیان کرد.

    انجام تجارت به ارزهای ملی دو کشور و کاهش وابستگی دو کشور به دلار آمریکا هدف از این اقدام است.

    بانک مرکزی ایران قبلا مکانیزم مرتبط را درباره چگونگی بهترین استفاده ممکن از ارزهای ملی در پرداخت های دوجانبه به بانک مرکزی روسیه پیشنهاد کرده بود.

    وی افزود، اکنون طرف روس در حال مطالعه این پیشنهاد است و ارزیابی های خود را در این باره ارائه خواهد داد. به محض اینکه طرف روس با این پیشنهاد موافقت کند، بانک های مرکزی دو طرف موافقتنامه ای را منعقد خواهند کرد. وی تاکید کرد که انتظار می رود این اقدام در آینده نزدیک صورت پذیرد.

    یعقوبی گفت، مسکو به دنبال امضای این قرارداد به محض نهایی شدن بررسی هایش درباره پیشنهاد ارائه شده از سوی ایران است.

    وی با تاکید بر اینکه دو کشور از این توافق منتفع خواهند شد زیرا این به معنای ریسک های ارزی کمتر است گفت، ایران نیز به نوبه خود خواهان انعقاد این توافق است.

    روابط اقتصادی و سیاسی ایران و روسیه به قرن ها قبل باز می گردد. روابط دو کشور زمینه های تجارت، انرژی، نظامی، کشاورزی، ارتباطات، حمل و نقل هسته و بسیاری از عرصه های دیگر را در بر می گیرد.

    در حال حاضر دو کشور علاقمند به توسعه همکاری ها در زمینه های مختلف از جمله نانوتکنولوژی، نیروگاه های برق و دیگر پروژه های جدید سرمایه گذاری هستند.

    برچسب ها