عصر خودرو

پیشنهاد تشویقی روسیه به ایران برای خرید هواپیما

عصر بازار- وزیر صنعت روسیه پیشنهاد داد که اگر تهران خریدار هواپیماهای سوخو سوپر جت ۱۰۰ شود، می توان در باره راه اندازی مرکز ارائه خدمات فنی به این هواپیماها در ایران مذاکره کرد و سپس امکان بررسی تشکیل شرکت مشترک تولیدی قطعات آن نیز وجود دارد.

پیشنهاد تشویقی روسیه به ایران برای خرید هواپیما
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، مسکو بارها برای فروش 100 فروند هواپیمای پیشرفته سوخو سوپر جت 100 به ایران که با همکاری شرکت های بزرگ غربی در روسیه تولید می شود، ابراز علاقه کرده است.

    بنا به اعلام خبرگزاری اسپوتنیک، دنیس مانتوروف وزیر صنعت روسیه در حاشیه همایش بین المللی اقتصادی سن پترزبورگ که با حضور هیات ایرانی در حال برگزاری است گفت که امکان تأسیس مرکز ارائه خدمات فنی این هواپیماها در ایران وجود دارد.
    وی امروز (جمعه) اظهار کرد: این موضوع می تواند پس از خریداری هواپیما ها مورد بحث قرار گیرد، اما مساله تشکیل شرکت مشترک برای تولید قطعات را فقط پس از حصول تفاهم درباره حجم صادرات سوپر جت 100 می توان مطرح کرد.
    تاکنون اطلاعی در باره بررسی پیشنهادهای روسیه برای فروش هواپیمای سوپر جت 100 یا تصمیم گیری ایران در این زمینه منتشر نشده است.
    پس از آغاز اجرای برجام، برخی مقام های روس برای فروش این هواپیما یه ایران اعلام آمادگی کرده اند.
    ولادیسلاو ماسلوف معاون شرکت متحده هواپیما سازی روسیه چندی پیش در نمایشگاه هوایی بین المللی سنگاپور در مصاحبه با خبرنگاران از برنامه این شرکت برای فروش هواپیماهای سوپرجت 100 به ایران خبر داد.
    ایلیا تاراسنکو رییس شرکت هواپیماسازی مسافری سوخو نیز آبان ماه گذشته اعلام کرد: با رفع تحریم های ضد ایرانی امکان تحویل حدود 100 فروند سوپر جت 100 نفره به ایران بررسی خواهد شد.
    الکساندر روبتسف رییس شرکت لیزینگی «ایلیوشین فینانس» نیز اعلام کرده است که با سفارش دهنده های ایرانی در حال مذاکره است تا با رفع تحریم ها، به احتمال زیاد تا پنج فروند هواپیمای سوپرجت-100 به صورت لیزینگی به ایران تحویل شود.
    «کریل تساریف» رییس شرکت «اسبربانک لیزینگ» روسیه نیز گفته است که برای تحویل هواپیما به ایران تمایل دارد.
    سوخو سوپر جت 100، نخستین هواپیمای صد نفره دنیاست که به صورت «FLY-BY-WIRE» هدایت می شود که هیچ تفاوتی با هواپیماهای مدرن «ایر باس» ندارد و سطوح فرامین هواپیما توسط فرمان های الکترونیکی هدایت می شوند و در نتیجه با کمترین میزان فشار بر خلبان بیشترین میزان دقت را دارد.
    این هواپیما محصول همکاری مجموعه ای از صنایع هواپیمایی غرب و شرق است و تمامی سازندگان قطعات اصلی آن مثل موتور، های فرود، سامانه های الکترونیکی و دیگر قطعات توسط کمپانی های معروف آمریکایی و اروپایی مانند Goodrich, Sutton و.. هستند.
    براساس مشخصات اعلام شده، این هواپیما هیچ تفاوتی با دیگر هواپیماهای ساخته شده در غرب ندارد و با توجه به تعداد صندلی ها، قدرت موتور و همچنین فرکانس های مختلف می تواند در تمامی فرودگاه های ایران با وضعیت جغرافیایی متفاوت تا سقف 6 پرواز در روز فعالیت کند.
    روسیه از هفت سال پیش به بهره برداری از این نوع هواپیما می پردازد و تا کنون سفارش ساخت 197 فروند سوخوسوپرجت-100 داده شده که 49 فروند آن ساخته شده و در اختیار شرکت های هوایی روسی و کشورهای مختلف قرار گرفته است.

    برچسب ها