عصر خودرو

رشد متغیرها در بورس پاکستان، بانکی ها در صدر

عصر بازار- در آخرین ساعات معاملاتی، قیمت سهام شرکت های تولید سیمان و خدمات مالی و بانکی در بورس پاکستان با رشد چشمگیری همراه شدند .

رشد متغیرها در بورس پاکستان، بانکی ها در صدر
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در حالی که بازارهای جهانی در انتظار نتیجه رفراندوم بریتانیا هستند تا سرنوشت این کشور در خصوص باقی ماندن در اتحادیه اروپا روشن شود، بازار پاکستان با رشد قیمت سهام خود مواجه شده است.

    بر اساس این گزارش، افت قیمت نفت در معاملات روز پنجشنبه، موجب افزایش فشار بر روی سهام شرکت های انرژی شد در حالی که در این میان، قیمت سهام بانک ها و شرکت های سیمانی توانستند از بقیه شرکت ها سبقت بگیرند.

    در این میان، شاخص 100 شرکت برتر بورس پاکستان با رشد 0.5 درصدی توانست 191 واحد رشد را به ثبت برساند و به قله 38 هزار دست یافت.

    در حالی که، میانگین بیشترین رشد این متغیر در ابتدای ساعت معاملاتی 39 هزار واحد بود و پس از رسیدن به نقطه تعادل، توانست در قله 38 هزار واحد به ثبات نسبی دست یابد.

    در این بین، شاخص KSE30 نیز با افزایش 0.8 درصدی رو به رو شد.

    تعداد معاملات در این بازار به 12 میلیون سهم رسید و 255 میلیون برگه سهم در این بازار جا به جا شد. اما حجم معاملات نسبت به روز گذشته کاهش داشت و از 19.01 میلیارد روپیه پاکستان به 17.56 میلیارد روپیه رسید.

    ارزش بازار در این کشور از 7.66 تریلیون روپیه به 7.76 تریلیون روپیه رسید و از میان 343 شرکت، سهام 148 شرکت با افزایش قیمت و سهام 170 شرکت با کاهش قیمت رو به رو شد و 25 شرکت نیز بدون تغییر قیمت سهم، معامله شدند.

    فشار فروش سهم در میان صنایع خودروسازی بیشتر دیده می شد و بیشترین حجم فروش مربوط به سهام شرکت هینو (HINO) بود که با افت 3.6 درصدی قیمت سهام معاملات را به پایان برد.

    پس از هینو، صف فروش برای سهم پاک سوزوکی موتور(PSMC) نماینده شرکت سوزوکی ژاپن در پاکستان به ثبت رسید و این شرکت را با کاهش 2.6 درصدی قیمت سهام رو به رو کرد.

    برچسب ها