عصر خودرو

محدوده پایان اصلاح شاخص فلزات اساسی کجاست؟

عصر بازار: تحلیل تکنیکال گروه فلزات اساسی در بورس اوراق بهادار،‌ حکایت از این دارد که بازگشایی نامناسب نمادهای بسته این گروه احتمال کاهش سطح مقاومت شاخص گروه را افزایش می‌دهد.

محدوده پایان اصلاح شاخص فلزات اساسی کجاست؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز،‌ شاخص گروه فلزات اساسی طی یکسال و نیم گذشته افت تقریبی 50 درصدی به خود دیده است. شاخص این گروه که هم اکنون در نیمه های کانال 24 هزار واحدی به سر می‌برد،‌ از ابتدای امسال که حرکت خود را از نیمه های کانال 27 هزار واحدی شروع کرد،‌ سقف 30 هزار واحدی را در نیمه دوم فروردین و پس از تفاهم لوزان شکسته است، ‌اما پس از آن روند نزولی در پیش گرفته و اکنون در پایین‌ترین سطح خود در سال جاری قرار دارد.

    در حالی که رکود حاکم در کل بورس همچنان نشانه‌ای از برگشت قیمت‌ها در این گروه را نمی‌دهد، در ادامه تحلیلی تکنیکال شخص این گروه به همراه چند تک سهم آن توسط میثم مقدم،‌ تحلیلگر و کارشناس بازار سهام آمده‌است.

    در حال حاضر شاخص گروه در نقطه ی 24 هزار و 581 واحدی قرار داشته و محدوده حمایتی بین 23 هزار و 213 تا 24 هزار و 464 قرار دارد. این در حالیست که نمادهای «فولاد» و «فخوز» به عنوان نمادهای تاثیر گذار هنوز بازگشایی نشده‌اند و بازگشایی نامناسب این سهم‌ها میتواند موجب شکستن این سطح حمایتی گردد .

    چنانچه سطح حمایتی کنونی از دست رود در نهایت حمایت معتبر این شاخص در محدوده 21 الی 20 هزار واحدی برابر با ترند داخلی و ترازهای حمایتی پر قدرت قلمداد می‌شود که انتظار می‌رود محدوده فوق مورد توجه سرمایه گذاران بلند مدت قرار می‌گیرد .

    فولاد مبارکه اصفهان:
    نماد «فولاد» با تقسیم سود 45 تومانی منتظر بازگشایی پس از مجمع است و قیمت تئوریک بازگشایی 140 خواهد‌بود .چنانچه سهم در بازگشایی با فشار عرضه همراه گردد و سطح 135 از دست برود، می‌توان حمایت 116 الی 107 را به منزله پایان اصلاح در موج نزولی اخیر محسوب کرد.

    فولاد خوزستان:
    دیگر سهم غایب این گروه «فخوز» است که در صورت بازگشایی بر شاخص این گروه تاثیر گذار خواهد بود . حمایت معتبر محدوده 300 تومان سهم از اهمیت بالایی برخوردار است که در زمان بازگشایی چنانچه با فشار عرضه مواجه گردد، میتوان به آن اتکا نماد و در صورتی‌که این سطح از دست برود، دیگر حمایت‌های معتبر سهم در محدوده 250 – 204 خواهند بود .

    ملی صنایع مس ایران:
    «فملی» در زمره دیگر تاثیر گذاران این شاخص است و در حال حاضر در نزدیکی حمایت بسیار معتبر 140 - 132 قرار دارد. سهم مستعد واگرایی مثبت نیز هست که در صورت اصلاح بیشتر احتمال واکنش به این محدوده را افزایش می‌دهد .

    کالسیمین:
    از جمله سهم‌های گروه که طی یک سال و نیم گذشته کاهشی بیش از 50 درصد را در کارنامه خود ثبت کرده، «فاسمین» است. سهم در حال حاضر حمایت نزدیک 188 را داراست که یکبار به این سطح واکنش داشته و امید است این‌بار نیز این حمایت حفظ شود. در صورت شکست این سطح حمایت بعدی محدوده 159 خواهد بود .

     

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو