عصر خودرو

کشتی کانتینربری ایران در کره جنوبی پهلو گرفت

عصر بازار- یک فروند کشتی کانتینربری جمهوری اسلامی ایران با بیش از ۵ هزار کانتینر در بندر اینچئون در غرب کره جنوبی پهلو گرفت.

کشتی کانتینربری ایران در کره جنوبی پهلو گرفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، حضور این کشتی در این بندر در پی توافقات صورت گرفته میان ایران و کره جنوبی برای گسترش همکاری های تجاری، اقتصادی و کشتیرانی صورت می گیرد و گزارش شده که کشتی مزبور 5 هزار و 100 کانتیتر را با خود به این بندر آورده است.

    یونهاپ، خبرگزاری رسمی کره جنوبی با انتشار تصاویر ورود این کشتی به بندر اینچئون اعلام کرد این موضوع را باید بیانگر گسترش مناسبات و گشوده شدن باب تازه ای در همکاریهای اقتصادی دو کشور دانست.
    گزارش همچنین می افزاید: در ماه جاری میلادی سازمان کشتیرانی ایران مالک این کشتی اعلام کرده بود که با کره جنوبی در باره راه اندازی مسیر کشتیرانی «ایران - کره جنوبی - امارات» به توافق رسیده است.
    همزمان اعلام شده است که از اواسط ماه جاری میلادی خدمات سازمان کشتیرانی ایران در مسیر «ایران - کره جنوبی - چین - امارات متحده عربی» از سرگرفته شده است.
    جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی بخصوص پس از لغو تحریم ها در سال جاری میلادی به سرعت در حال گسترش مناسبات خود هستند.
    امروز همچنین اعلام شد که «کیم سئونگ هو» سفیر کره جنوبی در ایران در محل سفارت این کشور در تهران دیداری با مسئولان موسسات تجاری کره داشته است.
    بنا بر این گزارش، وی در جریان دیدار مذکور اطلاعات مفیدی را در اختیار آنان قرار داده و فرصت های تجاری در ایران را برای آنان تشریح کرده است.
    ایران خواستار آن شده است که کره جنوبی برای پیشبرد طرح های سرمایه گذاری دو کشور یک نگاه راهبردی درازمدت در تجارت با تهران داشته باشد تا به این شکل هر دو کشور از مزایای این همکاری بهره مند شوند.
    همچنین پیشتر اعلام شده بود که توافق اولیه ای میان خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران و شرکت نفت فراساحل با شرکت‌های کشتی سازی کره جنوبی در خصوص ساخت کشتی و سکوهای نفتی به ‌ارزش حدود 2.4 میلیارد دلار به امضا رسیده است.
    ارزش تبادلات تجاری ایران و کره جنوبی در سال گذشته میلادی (2015) شش میلیارد و 100 میلیون دلار بود و برای سال های آینده تا مرز 18 میلیارد دلار سرمایه گذاری شده است.
    کره جنوبی پنجمن واردکننده بزرگ نفت خام و چهارمین اقتصاد برتر آسیا است.
    این کشور همچنین در سال 2015 پنج میلیون و 700 هزار تن معادل 114 هزار و 595 بشکه در روز نفت خام از تهران خریداری کرده است.

    برچسب ها