عصر خودرو

چتر حمایتی دولت لازمه اجرای بانکداری اسلامی

عصر بازار- معاون وزیرکشاورزی گفت: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی دولت باید به نحوی عمل کند تا بانکداری اسلامی به شیوه صحیح و به معنای واقعی خود به اجرا درآید.

چتر حمایتی دولت لازمه اجرای بانکداری اسلامی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، علی قنبری معاون وزیر کشاورزی درخصوص ایجاد تحول ساختار اقتصادی کشور گفت: یکی از مهمترین کارهایی که برای اصلاح ساختار اقتصادی کشور باید انجام شود کاهش نقش دولت در اقتصاد و تقویت بخش خصوصی است.

    وی افزود: دولت باید تلاش کند تا سازمانهای غیرضروری را به نفع بخش خصوصی سبک کند و با چابک شدن دولت، بخش خصوصی رقابت پذیر در کشور بوجود آید در همین راستا بسیاری از مشکلات اقتصادی در کشور حل می شود.

    قنبری در ادامه با اشاره به تقویت بانک های خصوصی در راستای رقابتی شدن آنها گفت: باید تلاش شود تا نظام بانکی به سوی یک نظام هماهنگ حرکت کند و بر اساس اصل 44 قانون اساسی به نحوی عمل شود تا بانکداری اسلامی به شیوه صحیح و به معنای واقعی خود به اجرا درآید.

    وی افزود: برای بهبود و اصلاح ساختار نظام بانکی کشور انتظار می رود تا دولت در کار بانک مرکزی دخالت نکند و استقلال بانک مرکزی حفظ شود تا بتواند بر جریان پولی و سیستم بانکی کشور نظارت داشته باشد.

    قنبری همچنین درخصوص نقش بانکها در حمایت از تولید ملی اظهار داشت: متأسفانه بانکها در جهت توجه به تولید ملی به خوبی وارد صحنه نشده اند و بیشتر رو به سودآوری و دلالی آورده اند که این موضوع باعث شده تا تولید و صنعت کشور با مشکلات متعددی مواجه شود.

    وی در پایان تصریح کرد: بانکها باید تسهیلات لازم را در اختیار بخشهای تولید، صنعت، کشاورزی و خصوصاً صادرات قرار دهند و تولید به صورت یک ضرورت مدنظر آنها قرار گیرد تا از این بخش به عنوان بخش اولویت دار و مورد حمایت دولت یاد شود.

    برچسب ها