عصر خودرو

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو خبر داد:

تزریق ۴۵۰۰ میلیارد تومان اوراق خزانه اسلامی به بخش برق

عصر بازار- معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو گفت: ۴۵۰۰ میلیارد تومان اوراق خزانه اسلامی در سال گذشته از سوی دولت برای جبران بخشی از اعتبارهای صنعت برق پرداخت شد.

تزریق ۴۵۰۰ میلیارد تومان اوراق خزانه اسلامی به بخش برق
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، علیرضا دایمی کل ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های کشور را 76 هزار و 437 مگاوات عنوان کرد و گفت: ایران رتبه 14 دنیا و رتبه اول خاورمیانه را در تولید برق دارد و تعداد طرح‌هایی که به صورت نیمه‌تمام در صنعت برق کشور وجود دارد بسیار کم و عمدتاً در بخش پست‌های فشارقوی است.

    دائمی تصریح کرد: در طول دو ماهی که از سال جاری گذشت ما توانستیم 342 مگاوات به واحدهای سیکل ترکیبی اضافه کنیم که تا پایان سال باید براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته 3664 مگاوات دیگر نیز به این مجموعه اضافه شود.
    دائمی با بیان این‌که دولت برای جبران کمبود اعتبارهای بخش برق 4500 میلیارد تومان اوراق خزانه اسلامی در اختیار وزارت نیرو قرار داد، ادامه داد: علاوه بر این از صندوق توسعه ملی سه میلیارد دلار در حوزه برق اعتبارات تخصیص یافت که بیش از نیمی از تسهیلات استفاده شد.
    معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با بیان این‌که تلاش وزارت نیرو این است که در تابستان امسال هیچ‌گونه کمبودی در تولید برق نداشته باشیم، ادامه داد: میزان مصرف برق صنایع 33 درصد و کشاورزی 16 درصد است؛ لذا با ایجاد تدابیری سعی شده که میزان مصرف صنایع و کشاورزی مدیریت شود.
    دائمی همچنین در خصوص اقدامات صورت گرفته در زمینه پیک‌زایی گفت: در سال گذشته وزارت نیرو توانست 4.5 درصد میزان هدررفت شبکه را کاهش دهد و امید است که تا پایان امسال بتوانیم تلفات برق را به زیر 10 درصد برسانیم.
    وی در خصوص وضعیت تعرفه‌های صنعت آب و برق در سال جاری اظهار کرد: تاکنون هیچ تغییری در افزایش قیمت آب و برق رخ نداده و برنامه‌ای نیز برای افزایش تعرفه آب و برق در سال جاری نداریم.
    معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزارت نیرو افزود: این در حالی است که وزارت نیرو معتقد است که تعرفه‌گذاری باید به گونه‌ای باشد که مشترکان به مدیریت مصرف هدایت شود.
    وی ادامه داد: قانون به دولت اجازه افزایش تعرفه‌های آب و برق را داده، اما دولت با توجه به ملاحظاتی که دارد تمایلی برای افزایش قیمت در این دو حوزه ندارد.
    دایمی در خصوص وضعیت صادرات برق گفت: وزارت نیرو معتقد است که ایران می‌تواند به عنوان قطب انرژی در منطقه شناخته شود، به‌طوری که به اروپا نیز صادرات برق داشته باشیم.
    وی با بیان این‌که اکنون به دلیل عدم امنیت در شمال عراق میزان صادرات به این منطقه کاهش پیدا کرده است، اضافه کرد: در حال حاضر تبادل برق 12 تا 13 میلیارد تومان تخمین زده می‌شود.

    برچسب ها