عصر خودرو

ایران برنده بازی نفت شد;

پیش بینی های تازه درباره تولید نفت ایران

عصر بازار- ایران توانسته به راحتی بیش از انتظاری که همه دنیا داشتند، تولیدات خود را پس از برداشته شدن تحریم ها افزایش دهد؛ این کار بدون گرفتن منابع مالی اتفاق افتاده است.

پیش بینی های تازه درباره تولید نفت ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، زمانی که محدودیت های نفتی ایران برداشته شد، کارشناسان شک داشتند که ایران بتواند به میزان تولیدات خود قبل از تحریم ها برسد. ایران توانسته به بیشترین مقدار خود در 8 سال اخیر که 4 میلیون بشکه است، برسد.

    کارشناسان معتقدند که ایران بیشتر کشورها را شگفت زده کرده است، ولی برای اینکه بتوانند به بیشترین حد خود برسد، این کشور نیاز به منابع مالی و تکنولوژی های جدید دارد.

    با بازگشت ایران به بازار نفت، این کشور توانسته حدود 100 میلیارد دلار سرمایه را به شرکت خود جذب کند. اما شرکت ها هنوز منتظر هستند که از توافق هسته ای مطمئن شوند تا بتوانند دوباره با ایران مشارکت داشته باشند.

    ایران زمان برداشته شدن تحریم های به میزان 2 ملیون بشکه تولید می کرد که توانسته آن را به 3.6 میلیون بشکه در روز در ماه آوریل برساند و با همین روند در ماه می توانسته 3.8 میلیون بشکه در روز تولید کند.

    بیژن زنگنه در جلسه وین مطرح کرد که شرکت های انیسپا و بی پی اعلام همکاری با ایران کردند و قراردادها با شرکت های خارجی حداکثر تا سه ماه آینده بسته خواهد شد.

    ایران می تواند در سال های آینده از کارون غرب 300 هزار بشکه استخراج کند، ولی بیژن زنگنه گفته که ایران می تواند تا 5 سال آینده 700 هزار بشکه از این منطقه نفتی استخراج کند.

    برچسب ها