عصر خودرو

در آستانه اعلام تصمیم پولی بانک مرکزی آمریکا

بورس بازان جهان دست به عصا شدند

عصر بازار- بازارهای سهام آسیا در معاملات روز چهارشنبه در شرایطی که سرمایه گذاران منتظر نتیجه نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا بودند عملکرد یکسانی نداشتند.

بورس بازان جهان دست به عصا شدند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، شاخص ام اس سی آی بازارهای سهام آسیا اقیانوسیه در هنگ کنگ 0.3 درصد رشد کرد و به 126.89 واحد رسید و ضرر 0.5 درصد اوایل معاملات را جبران کرد. این شاخص بدنبال نظرسنجی‌هایی که نشان داد شمار موافقان ترک اتحادیه اروپا در انگلیس افزایش یافته، در چهار روز معامله گذشته تقریبا 4.4 درصد سقوط کرده که بزرگترین کاهش از ماه فوریه بوده است.

    شاخص نیک‌کی 225 ژاپن 0.7 درصد رشد کرد و به 15973.26واحد رسید در حالیکه کسپی کره جنوبی 0.1 درصد رشد کرد و در 1973.47 واحد قرار گرفت. شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ 0.1درصد افزایش یافت و در 20399.30 واحد ایستاد در حالیکه شاخص شانگهای کامپوزیت در سرزمین اصلی چین 1.2 درصد پیشروی کرد و به 2876.55 واحد ایستاد. شاخص اس اند پی/ ای اس ایکس 200 استرالیا 0.2 درصد از ارزش خود را از دست داد و به 5192.10 واحد رسید. شاخصهای سهام در تایوان و اندونزی کاهش و در سنگاپور و نیوزیلند افزایش یافتند.

    بازار سهام شانگهای پس از اینکه ام اس سی آی تصمیم گرفت پذیرش سهام چین در شاخص بازارهای نوظهور را به تاخیر بیاندازد، دچار نوسان شد و ارزش ین ریزش کرد. این فراهم کننده شاخص سهام جهانی اعلام کرد چین باید اقدامات بیشتری برای دسترس پذیر کردن بازارهایش و نزدیک کردن آنها به استانداردهای بین المللی انجام دهد. بازارهای سهام چین عمدتا برای سرمایه گذاران داخلی قابل دسترس هستند اما اگر در شاخص ام اس سی آی قرار بگیرند، سرمایه گذاری خارجی بیشتری جذب خواهند کرد. در پی این تصمیم شاخص سهام شانگهای با یک درصد ریزش آغاز به کار کرد اما پس از اینکه بانک مرکزی چین نرخ یوان را 210 واحد کاهش داد و 6.6001 در برابر دلار تعیین کرد، روند نزولی این شاخص معکوس شد.

    شاخص استاکس اروپا 600 رشد بورسهای آسیایی را دنبال کرد و اوایل معاملات 0.9 درصد صعود کرد. بازارهای سهام اروپایی در مدت پنج روز کاهش متوالی، بیش از هفت درصد ریزش داشته اند در حالیکه بازده اوراق قرضه آلمان برای نخستین بار در تاریخ به دلیل نگرانی سرمایه گذاران از پیامدهای همه پرسی 23 ژوئن انگلیس بر بازارهای مالی، وارد محدوده منفی شده است.

    بر اساس گزارش آسوشیتدپرس، نشست سیاست پولی دو روزه بانک مرکزی آمریکا بعدازظهر چهارشنبه به پایان می‌رسد و تصمیم این نشست پس از تعطیلی بازارهای آسیایی اعلام می‌شود. پیش از این انتظار می‌رفت بانک مرکزی آمریکا در نشست ماه جاری افزایش نرخهای بهره را تصویب کند اما انتشار آمار اقتصادی ضعیف بویژه آمار اشتغال ماه مه که روند احیای بزرگترین اقتصاد جهان را مورد تردید قرار داد، باعث شد تحلیلگران احتمال افزایش نرخها در این نشست را بعید ارزیابی کنند.

    در وال استریت، شاخصهای سهام روز سه‌شنبه در سطح پایین‌تری بسته شدند. شاخص داوجونز اینداستریال اوریج 0.3 درصد اُفت کرد و در 17674.82 واحد بسته شد و استاندارد اند پورز 500 با 0.2 درصد کاهش، در 2075.32 واحد ایستاد در حالیکه نزدک کامپوزیت 0.1 درصد کاهش یافت و در 4843.55 واحد بسته شد.

    بهای معاملات نفت خام آمریکا در معاملات الکترونیکی بازار بورس کالای نیویورک 79 سنت کاهش یافت و به 47.70 دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات این بازار روز سه‌شنبه 39 سنت کاهش یافت و در 48.49 دلار در هر بشکه بسته شد. نفت برنت که قیمت پایه معاملات بین المللی است در بازار لندن 73 سنت کاهش یافت و 49.10 دلار معامله شد.

    در بازارهای ارزی، دلار از 106.02 ین در روز سه شنبه به 106.25 ین صعود کرد و یورو از 1.1214 دلار به 1.1204 دلار نزول کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها