عصر خودرو

مشاور ارشد شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم در مصاحبه‌ با بلومبرگ:

ایجاد مرکز مالی در قشم با هدف ورود بانک‌های خارجی به ایران

عصر بازار- مشاور ارشد شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم گفت ایران در نظردارد تا یک مرکز مالی در جزیره قشم به عنوان دروازه‌ای برای بانک‌ها و دیگر موسسات مالی برای ورود به بازار ایران ایجاد کند.

ایجاد مرکز مالی در قشم با هدف ورود بانک‌های خارجی به ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، ایران در نظردارد تا یک مرکز مالی در جزیره قشم به عنوان دروازه‌ای برای بانک‌ها و دیگر موسسات مالی برای ورود به بازار ایران ایجاد کند.

    فرهاد تقی‌زاده حصاری، مشاور ارشد شرکت سرمایه‌گذاری و توسعه قشم در مصاحبه‌ با بلومبرگ گفت: بانک‌های چینی و روسی نسبت به تاسیس نمایندگی در این منطقه ابراز تمایل کردند. یکی از بزرگ ترین بانک‌های ژاپن نیز در حال مذاکره با مقامات برای حضور در این منطقه است.

    وی از اعلام نام این بانک‌ها خودداری کرد. جزیره قشم یکی از بزرگ‌ترین جزیره‌های خلیج فارس است و در 1382 کیلومتری تهران واقع شده است.

    وی افزود: «هدف از ایجاد این مرکز مالی فقط قشم نیست بلکه پنجره‌ای برای ورود به کل کشور است... تمایل زیادی برای ورود به ایران وجود دارد.»

    به نوشته بلومبرگ، اقتصاد ایران به طور سنتی به درآمدهای نفتی و مصرف داخلی متکی است. این کشور پس از لغو تحریم‌ها بر آن است تا در زیرساخت‌هایش تغییر و تحول ایجاد و میلیاردها دلار برای توسعه فرودگاه‌ها، ارتباط های حمل و نقل هزینه کند.

    تقی‌زاده حصاری توضیح داد: «ما تعداد زیادی پروژه‌های قابل اجرا در بخش‌های مختلف داریم که برای سرمایه‌گذاران خارجی جالب است... با این حال، عدم دسترسی به منابع مالی مناسب یکی از تنگناهاست. این مرکز مالی می‌تواند به ما برای دسترسی به منابع مالی مناسب کمک کند.»

    پیام افضلی، مدیر یک شرکت سرمایه‌گذاری و مدیریت سرمایه در تهران در این رابطه گفت بانک‌های ایران از نظر مالی «به علت عدم دسترسی به سرمایه بین‌المللی» تحت فشار هستند. «آنها برای مدتی طولانی مجبور بودند تا بار تامین مالی اقتصاد ایران را به دوش بکشند از اینرو تحت فشار هستند.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها