عصر خودرو

تحلیل گران بازار نفت هشدار می دهند؛

پیش بینی نفت بشکه ای ۳۰ دلار

عصر بازار- شاید هنوز بحران قیمت نفت تمام نشده باشد،زیرا موسسات بین المللی می گویند قیمت نفت می تواند کاهش هم یابد.

پیش بینی نفت بشکه ای ۳۰ دلار
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، مورگان استنلی هشدار داده که قیمت هر بشکه نفت می تواند امسال به 30 دلار در هر بشکه برسد.

     این هشدار با نظریه هایی که می گویند قیمت نفت از اواسط فوریه 100 درصد افزایش داشته، مقایرت دارد. مورگان استنلی که یک شرکت خدماتی امریکایی است گفته که این افزایش قیمت به دلیل توقف غیر قابل پیش بینی تولیدات نفت نیجریه ، کانادا و کشورهای دیگر بوده که تا آخر این شرایط ادامه نخواهد داشت.

    این شرکت معتقد است که با بهبود  شرایط این کشورها دوباره شرایط عرضه بیش از تقاضا در بازار شکل می گیرد و موجب کاهش قیمت نفت از 50 دلار به 30 دلار می شود. این درحالی است که وزیر نفت جدید عربستان سعودی در مصاحبه با سی ان ان مانی مطرح کرده که قیمت نفت در آخر امسال به بشکه ای 60 دلار می رسد.

    دلیل افزایش قیمت نفت از بشکه ای 26 دلار که در اواسط فوریه به ن50 دلار، این است که مجموع تولید نفت در بازار نفت کاهش یافته است و در همین حال تولید نفت کشور های غیر اوپکی در ماه مارس کاهش داشته است. آمریکا در حال حاضر نیم میلیون بشکه کمتر از مدت مشابه سال گذشته تولید می کند، اما ناگفته نماند که جهش و کاهش تولید نفت آمریکا بیش از انتظار بود.

    این کاهش تولید همزمان با کاهش تولید نفت نیجریه و کانادا بوده است.تولید نفت نیجریه در ماه می به نزدیکی یک میلیون بشکه کاهش یافته که این رقم  کمترین میزان تولید این کشور از سال 1980 بوده است.

    شرایط هنوز بهبود نیافته است؛  مرگان استانلی پیش بینی  کرده که کوتاه مدت قیمت نفت 45 الی 65 دلار خواهد بود، ولی این قیمت را برای کوتاه مدت پیش بینی کرده است.

    سه دلیلی است که مرگان استنلی برای کاهش  قیمت نفت هشدار داده به این شرح است:

    1.      توقف تولید نفت کم رنگ شود.

    کانادا توانسته از اواسط جولای  شرایط خود را بهبود ببخشد. در همین حال، توقف تولید نفت برزیل و کشورهای دریای شمالی نیز اضافه خواهد شد. البته بازگشت کانادا به بازار تولید نفت کافی است تا شرایط دوباره به عرضه بیش از تقاضا باز گردد.

    2.      موجودی نفت هنوز یک چلش است.

    اهمیت بشکه هایی که بدون خریدار در دریاها شناور مانده کمتر شده است و هنوز رقابتی میان کشورها برای تولید وجود دارد. کشور های OECD  تولید نفت خود را از 2015 ،  به میزان 83 میلیون بشکه افزایش داده اند.

    3.      شمارش استخراج کننده های آمریکا را فراموش نکنیم.

    در امریکا رقابتی برای تولید نفت شیل ایجاد شده که در حال حاضر افزایش تولید نفت امریکا به چشم می آید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها