عصر خودرو

آژانس بین المللی انرژی:

عرضه جهانی نفت برای نخستین بار در سه سال گذشته کاهش یافت

عصر بازار- آژانس بین المللی انرژی در گزارش «بازار نفت» خود در ماه ژوئن ۲۰۱۶ (خرداد) اعلام کرد، کاهش تولیدنفت کشورهای اوپک و غیراوپک موجب کاهش عرضه جهانی نفت به میزان ۸۰۰ هزار بشکه در روز درماه مه (اردیبهشت-خرداد) شد.این نخستین بار از سال ۲۰۱۳ است که عرضه جهانی نفت کاهش می یابد.

عرضه جهانی نفت برای نخستین بار در سه سال گذشته کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، آژانس بین المللی انرژی در این گزارش افزود: عرضه جهانی نفت در ماه مه معادل 95 میلیون و 400 هزار بشکه در روز بود که 590 هزار بشکه در روز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشت.
    رشد عرضه غیراوپک پس از آنکه در سال میلادی جاری 900 هزار بشکه در روز کاهش یافت، در سال آینده 200 هزار بشکه در روز افزایش می یابد.
    تولید نفت خام اوپک در ماه مه 110 هزار بشکه در روز نسبت به ماه پیش از آن کاهش یافت و به 32 میلیون و 610 هزار بشکه در روز رسید، زیرا کاهش تولید نفت در نیجریه به دلیل خرابکاری شورشیان در بخش نفت، بیش از مقداری بود که با افزایش تولید اعضای خاورمیانه ای این سازمان جبران شود.
    ایران به طور مشخص در سال 2016 بالاترین رشد تولید را در میان اعضای اوپک دارد و میانگین تولید آن 700 هزار بشکه در روز افزایش یافته است.
    رشد تقاضای جهانی نفت در سه ماهه نخست سال 2016 به یک میلیون و 600 هزار بشکه در روز افزایش یافته است و پیش بینی می شود در سال جاری میلادی یک میلیون و 300 هزار بشکه در روز افزایش یابد.
    پیش بینی شده است ، تقاضای جهانی نفت در سال 2017 با نرخ رشدی مشابه سال 2016 به 97 میلیون و 400 هزار بشکه در روز برسد.
    موجودی نفت کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه(او ای سی دی) در پایان ماه آوریل 2016 (اواسط اردیبهشت) نسبت به مقدار ماه مارس (اسفند-فروردین) آن 14 میلیون و 400 هزار بشکه افزایش یافت و به سه میلیارد و 65 میلیون بشکه رسید که 222 میلیون بشکه بیش از مدت مشابه سال 2015 بود.
    با شروع فصل رانندگی در آمریکا، موجودی بنزین در کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه بیش از متوسط آن در سال 2015 خواهد بود. چین نیز شرایط مشابهی خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها