عصر خودرو

به زودی« ارج» احیا می‌شود

عصر بازار- هر شرکتی یا به خاطر نوع مدیریت، یا به‌دلیل شرایط تکنولوژی، رقبا و... اگر نتواند ادامه حیات دهد؛ ورشکست می‌شود.

به زودی« ارج» احیا می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اعتماد، رضـا ویســه معاون هماهنگی و نظارت معاون اول رییس‌جمهور ایران می گوید:اینکه در بخش صنعت و حتی بخش تجارت هر روز تعدادی شرکت متولد شوند و تعدادی هم دوره عمرشان گذشته باشد و از رده خارج شوند، موضوعی کاملا طبیعی است. همه جوامع صنعتی چنین رخدادهایی را تجربه می‌کنند. این موضوع هم مانند زنده بودن و مرگ خود انسان‌ها است. اگر بپذیریم که یک واحد صنعتی مانند موجودی زنده است و شریان آن که شامل مواد اولیه، پول، نیروی انسانی، تکنولوژی و... است با توجه به فضای رقابتی در سطح بین‌المللی تغییر می‌کند و روزانه و حتی ساعتی شرایط عوض می‌شود، ممکن است دیگر نتواند رقابت کند.

    وی افزود: زمانی که یک شرکت نتواند رقابت کند، این‌گونه نیست که سخت‌افزارها و زیرساخت‌های آن از بین برود. در حقیقت می‌توان گفت که هر شرکتی یا به خاطر نوع مدیریت، یا به‌دلیل شرایط تکنولوژی، رقبا و... نمی‌تواند ادامه حیات دهد؛ پس ورشکست می‌شود، در عوض همان تجهیزات و زیرساخت‌ها را خریداری می‌کند و به یک واحد تولیدی دیگری تبدیل می‌کند. برای نمونه اگر کارخانه ارج تعطیل شود، دارایی‌ها که از بین نمی‌رود، مدیر و سرمایه‌گذاری دیگر اینها را خریداری می‌کند و واحد تولیدی تازه‌ای متولد می‌شود.
    اما فقط تجهیزات سخت‌افزاری باقی می‌مانند؛ کارگران که بیکار می‌شوند، ارزش افزوده‌ای که در حال ایجاد شدن بوده متوقف می‌شود و...
    به گفته وی این واحد تولیدی از سوی فرد دیگری احیا می‌شود و دوباره نیروی جدیدی آنجا می‌آید. در همین جاده کرج ده‌‌ها مورد وجود دارد که بارها ورشکست شده‌اند و فرد جدیدی آمده تا کار جدید، حیات جدید و... ایجاد شود. این موضوعی است که در یک جامعه صنعتی کاملا طبیعی است و نباید این را بزرگ کرد. واقعیت این است که من هیچ اعتقادی ندارم که این موضوع، فشاری طراحی شده برای فشار به دولت باشد. به زودی فردی این واحد را می‌خرد و احیا می‌کند. ده‌ها واحد پس از انقلاب تعطیل شده‌اند و بار دیگر از سوی افرادی دیگر احیا شده‌اند.
    ویسه با بیان اینکه میزان صنعتی بودن‌مان با جوامع غربی فاصله محسوس دارد عنوان کرد:  ایران هم‌اکنون با توجه به تولید ناخالص داخلی و شاخص‌هایی که برای تعریف صنعتی بودن استفاده می‌شود، ایران هم صنعتی به حساب می‌آید. کشوری که سالانه یک میلیون و اندی تولید می‌کند، حتما صنعتی است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

     

    برچسب ها