عصر خودرو

آژانس بین المللی انرژی:

بازار نفت در سال ۲۰۱۷مجددا با مازاد عرضه روبرو می‌شود

عصر بازار- آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد، عرضه و تقاضا برای نفت در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ پس از بروز اختلال های پیش بینی نشده در عرضه برخی کشورها به توازن خواهد رسید، اما انتظار می رود بازار در نیمه نخست ۲۰۱۷ مجددا با مازاد عرضه مواجه شود.

بازار نفت در سال ۲۰۱۷مجددا با مازاد عرضه روبرو می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، آژانس بین المللی انرژی روز سه شنبه اعلام کرد، عرضه و تقاضا برای نفت در نیمه دوم سال 2016 پس از بروز اختلال های پیش بینی نشده در عرضه برخی کشورها به توازن خواهد رسید، اما انتظار می رود بازار در نیمه نخست 2017 مجددا با مازاد عرضه مواجه شود.

    آژانس بین المللی انرژی در گزارش خود گفته، رشد تقاضا در سال 2017 احتمالا افزایشی نخواهد داشت و حدود 1.3 میلیون بشکه خواهد بود؛ یعنی همان رقمی که برآورد شده امسال افزایش یابد. آژانس در ماه می با بازنگری در ارزیابی های قبلی خود پیش بینی کرد که تقاضا برای نفت در سال 2016، 1.2 میلیون بشکه در روز افزایش یابد.

    در گزارش ماهیانه آژانس بین المللی انرژی آمده است: «بار دیگر با این فرض که تولید نفت اوپک در سال 2017 افزایش اندکی خواهد داشت، ما انتظار داریم که شاهد افزایش اندک حجم ذخایر نفت خام در نیمه نخست سال 2017 باشیم و حجم ذخایر در نیمه دوم سال آینده اندکی بیشتر کاهش خواهد یافت.در کل سال 2017، حجم ذخایر 0.1 میلیون بشکه در کاهش خواهد یافت.»

    «در میانه سال 2016 به نظر می رسد که بازار نفت در حال رسیدن به توازن است. اما نباید فراموش کنیم که حجم زیادی از اختلالات در عرضه به ویژه در نیجریه و لیبی به وجود آمده که ممکن است به بازار برگردد و شروع قدرتمند رشد تقاضا برای نفت که در سال جاری مشاهده شده، احتمالا تداوم نخواهد یافت.»

    بر اساس این گزارش، بخش عمده رشد تقاضای پیش بینی شده در سال جاری و سال آینده از کشورهایی خواهد بود که عضو سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه ای نیستند.

    آژانس بین المللی انرژی گفته، در بخش عرضه، تولید نفت در ماه می به میزان 590 هزار بشکه در روز نسبت به سال گذشته کاهش یافته و به 95.4 میلیون بشکه رسیده است. این اولین کاهش قابل توجه تولید از ابتدای سال 2013 است. بر اساس این گزارش، کاهش هزینه ها و اختلالات به وجود امده در عرضه موجب شده تا تولید تولید کنندگان غیرعضو اوپک نسبت به یک سال قبل 1.3 میلیون بشکه در روز کاهش یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو