عصر خودرو

رئیس راه‌آهن آذربایجان خبر داد

قرارداد خط آهن رشت - آستارا در سفر روحانی به باکو نهایی می‌شود

عصر بازار- رئیس راه‌آهن آذربایجان خبر داد: قرارداد احداث خط آهن رشت - آستارا در سفر روحانی به باکو در مرداد ماه نهایی می‌شود.

قرارداد خط آهن رشت - آستارا در سفر روحانی به باکو نهایی می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، جاوید گوربانوف، رئیس راه‌آهن آذربایجان در گفتگو با تلویزیون ای‌ان‌اس این کشور گفت یک سند کلیدی در مورد پروژه خط آهن ایران و آذربایجان که رشت را به آستارا متصل می‌کند در جریان سفر حسن روحانی به باکو در اوایل ماه آگوست به امضا خواهد رسید.

    گوبانوف افزود: «رئیس‌جمهور روحانی در تاریخ 8 تا 10 آگوست (مرداد ماه) به آذربایجان سفر خواهد کرد. احتمالا سندی برای تامین مالی پروژه احداث خط آهن رشت- آستارا در جریان این سفر به امضا خواهد رسید.»

    وی به برآورد کارشناسان ایرانی در مورد هزینه احداث این خط آهن به میزان 900 میلیون دلار اشاره کرد و گفت: «ما ارزیابی‌های خودمان را هنوز انجام نداده‌ایم و اسناد مربوطه را از ایران درخواست کرده‌ایم. پس از بررسی مشترک اسناد توسط کارشناسان وزارتخانه‌های دارایی، اقتصادی و وضعیت‌های اروژانسی، رئیس‌جمهور مطلع خواهد شد.»

    این مقام آذربایجانی افزود درصورتی که ریاست‌جمهوری آذربایجان با کمک مالی به ایران برای احداث خط لوله رشت- آستارا موافقت کند، یک سند میان دولتی احتمالا در جریان سفر روحانی به باکو به امضا خواهد رسید.

    علی نورزاد، معاون وزیر جاده‌ها و توسعه شهری آذربایجان شنبه گذشته گفت بانک بین‌المللی آذربایجان یک قرارداد با تهران برای اختصاص وامی به ارزش 500 میلیون دلار برای احداث خط آهن رشت- آستارا به امضا رسانده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها