عصر خودرو

رشد فرصت‌های تجاری آمریکا و چین از طریق بورس‌های کالایی

عصر بازار: بورس کالای شیکاگو به‌عنوان متنوع ترین بازار مشتقه دنیا و سیستم تجارت ارزی بورس خارجی چین (CFETS) به‌عنوان بازاری پیشرو در آسیا و دنیا، امضای تفاهم‌نامه همکاری را در شانگهای اعلام کردند.

رشد فرصت‌های تجاری آمریکا و چین از طریق بورس‌های کالایی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، این تفاهم‌نامه به منظور تاسیس یک سرمایه‌گذاری مشترک در ایالات متحده آمریکا جهت اجرایی‌سازی پیامدهای هفتمین گفت‌وگوی استراتژیک اقتصادی چین و آمریکا بین این دو بورس منعقد شد و در آن هر دو کشور از همکاری‌های دوجانبه و نزدیک این دو بورس به منظور کشف فرصت ها، ترویج و تقویت محصولات و زیرساخت‌های بازار یکدیگر از طریق برنامه‌های همکاری و تسهیل توسعه بازار هر دو کشور، استقبال کردند.

    «تری داف» مدیرعامل گروه بورس کالای شیکاگو، گفت: «ما از اینکه قادر به ایفای نقشی فعال در پیشبرد تجارت و همکاری بین چین و ایالات متحده هستیم بسیار خرسندیم. از آنجایی که چین در مسیر آزادسازی بازار و بین‌المللی کردن یوآن قدم بر می‌دارد، ما معتقدیم که فرصت‌های منحصر به فردی برای همکاری نزدیک این دو بورس جهت ایجاد بازاری که نیازهای صنعت مشتقه را تامین می‌کند، وجود دارد.»
    «فوپیندر گیل» رئیس هیات مدیره گروه بورس کالایی شیکاگو نیز گفت: «چین یکی از پایه‌های اساسی استراتژی رشد ما محسوب می‌شود و این تفاهم‌نامه با سیستم تجاری بورس خارجی چین نشان دهنده یکی دیگر از توسعه‌های کلیدی ما در بازار چین است. ما معتقدیم که این تفاهم‌نامه مسیر همکاری‌های بیشتر بین این دو بورس را هموار کرده و مزایا و فرصت‌های تجاری فزاینده‌ای را درخصوص معاملات خارجی مبتنی بر مشتریان جهانی بورس کالای شیکاگو و محصولات نرخ بهره به ارمغان خواهد آورد.

    در همین رابطه «پیه چوانژی» مدیرعامل سیستم تجارت ارزی بورس خارجی چین گفت: «همکاری این دو بورس بر ایجاد مزایای دوجانبه برای هر دو سازمان، تسهیل ارتباط و راه‌اندازی بازارهای مالی چین و ایالات متحده و تامین تقاضای نهادهای اقتصادی چینی- آمریکایی جهت پوشش ریسک نرخ‌های بهره و معاملات خارجی برای هر دو شرکت تاکید می‌کند. به‌طور همزمان، این همکاری دو جانبه، بازارهای مالی را قادر به افزایش رشد اقتصادی، بهبود رفاه عمومی هر دو کشور و ارتقای همکاری‌های بین‌المللی خواهد کرد.» سیستم تجارت ارزی بورس خارجی چین بزرگ‌ترین‌ بازار نرخ بهره و محصولات تجارت خارجی و همچنین پلت‌فرم اصلی معامله و قیمت‌گذاری برای یوآن و محصولات مربوطه است. گروه بورس کالای شیکاگو نیز رهبر و متنوع ترین بازار مشتقه دنیا به شمار می‌رود.

    برچسب ها