عصر خودرو

روزهای سرد بورس تداوم دارد؟

عصر بازار- زنگ آغاز معاملات در شرایطی تا دقایقی دیگر به صدا در خواهد آمد که وضعیت این روزهای بورس سهامداران را نسبت به آینده ناامید کرده و باعث شده روزهای سردی برای این بازار پر نوسان رقم بخورد.

روزهای سرد بورس تداوم دارد؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ملت بازار، فعالان بازار سهام چهارمین روز معاملاتی را هفته در شرایطی آغاز می کنند که نماگر بازار از ابتدای هفته تا کنون عملکرد ضعیفی از داشته و با ریزش 1175واحدی تنها در سه روز معاملاتی بسیار از فعالان بازار را نا امید کرده است.

    این عامل باعث شده روز به روز از حجم و ارزش معاملات کاسته شود و رکود سراسر تالار شیشه ای را فرا گیرد.در این شرایط بازار به شدت نیاز به حمایت سهامداران حقوقی و دولتی دارد تا با تزریق نقدینگی بورس را از وضعیت فعلی نجات دهند. در کنار این مساله به نظر می رسد با پایان یافتن فصل مجامع و ارائه گزارش عملکرد 3 ماهه شرکت ها خرید و فروش سهم در بازار هدفمندتر دنبال شود.

    اما در بازارهای جهانی قیمت جهانی طلا بعد از چند روز صعودی بار دیگر دچار افت شد و قیمت جهانی هر انس از این فلز زرد با افت 3 دلار و 75 سنتی به 1282 دلار رسید. اما قیمت جهانی نفت نیز روند نزولی خود را حفظ کرد و هر بشکه نفت برنت با افت 21 سنتی در قیمت 49 دلار و 86 سنت معامله شد این در حالی است که هفته گذشته قیمت این طلای سیاه وارد محدوده 52 دلاری شده بود. همچنین در بازار فلزات اساسی شاهد عملکرد پر نوسان هر 5 فلز کلیدی هستیم.

    در میان صنایع بازار نیز انتظار می رود افت قیمت جهانی نفت تاثیر منفی بر روند معاملات پالایشی ها داشته و باعث افت قیمت سهام این شرکت ها شود.

    در گروه بانک و موسسات اعتباری روز گذشته تحت تاثیر انتشار خبر کاهش نرخ سود بانکی به 16 درصد توسط چند بانک و اجرایی شدن آن از هفته های آینده شاهد رشد نسبی بعضی از نمادهای این گروه بودیم و انتظار می رود این روند کماکان ادامه داشته باشد.

    در میان خودرویی ها علیرغم انتشار اخبار مثبت پیرامون نمادهای زیر مجموعه این گروه و همچنین نزدیک شدن به زمان انعقاد قرارداد سیتروئن با سایپا انتظار می رود روند معاملات این گروه به آرامی روان شده و شاهد افزایش تقاضا در نمادهای زیر مجموعه این گروه باشیم.

    دارویی ها که این روزها تحت تاثیر خبر افزایش قیمت بعضی اقلام و همچنین اعطای مجوز صادرات مورد توجه قرار گرفته اند، پیش بینی می شود در معاملات امروز روز نسبتا پر رونقی را پشت سر بگذارند.

    در گروه فلزات اساسی هم پیش بینی می شود روزی پر نوسان برای نمادهای زیر مجموعه این گروه رقم بخورد. در همین حال روز گذشته «ذوب» به دلیل تعدیل منفی 21 درصدی پیش بینی درآمد هر سهم سال 94 متوقف شد.

    به این ترتیب انتظار می رود معاملات امروز بازار سهام بیش از هر عامل دیگری رنگ و بوی احتیاط گرفته و شرایط پر نوسانی برای این بازار معاملاتی به وجود آید. در همین حال پیش بینی می شود با توجه به ریزش های اخیر بورس و افزایش بد بینی ها شاهد افت چشمگیر حجم و ارزش معاملات باشیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو