عصر خودرو

حال بورس چین وخیم است

عصر بازار- وضعیت در بازارهای اوراق بهادار در چین مطلوب نیست و بار دیگر ارزش سهام و شاخص‌ها در بورس دومین اقتصاد بزرگ جهان با کاهش ۳ درصدی روبرو شد.

حال بورس چین وخیم است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ارزش سهام در شرایطی در بورس این کشور سقوط می کند که سرمایه گذاران و سهامداران نگران وضعیت اقتصادی کشور بوده و شرایط مبهمی را برای خود متصور هستند.
    بررسی ها حکایت از آن دارد که سقوط 3 درصدی شاخص سهام در روز دوشنبه این هفته نگرانی های فزاینده از اقتصاد چین را نشان می دهد و اینکه نه تنها مشکلات برطرف نشده بلکه خوشبینی زیادی به آینده نیست.
    از سوی دیگر ناظران بر این باورند که به غیر از نگرانی از سلامت اقتصادی چین، مسئله احتمال رای دادن انگلیسی ها به خروج کشورشان از اتحادیه اروپا بر بازارهای سهام جهان از جمله چین تاثیر منفی گذاشته است.
    روزنامه چاینا دیلی می نویسد که سقوط سهام چین برای این کشور مشکل است و می تواند شوک جدی به شاخص سهام در سطح جهان وارد کند.
    سال گذشته میلادی وقتی که شاخص سهام چین سقوط کرد و بحرانی کم سابقه شکل گرفت، نزدیک به 20 میلیون نفر سهامشان را از بازار خارج کردند.
    حالا آمارهای رسمی نشان می دهد که سقوط شاخص سهام در هفته جاری در چین بیشترین کاهش در چهار ماه گذشته را شاهد بوده و در سهام شانگهای در شرق این کشور نیز کاهش بین 3 تا 3.2 درصد بوده است.
    این اتفاق در حالی می افتد که دقیقا سال گذشته در همین ماه میلادی یعنی «ژوئن» (خرداد - تیر) بود که سهام چین افت شدیدی کرد و سهامداران با نگرانی بازار را ترک کردند.
    عجیب اینجاست که به رغم سقوط های مکرر شاخص سهام در چین؛ بهای اوراق بهادار، اموال غیرمنقول و ارز در این کشور هنوز بالاست.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها