عصر خودرو

آشفتگی جهان عامل افت شاخص ها در تایلند

عصر بازار- بورس تایلند در نخستین ساعات معاملاتی اولین روز کاری هفته با افت بسیار شدید ۱۵ واحدی شاخص اصلی همراه شد.

آشفتگی جهان عامل افت شاخص ها در تایلند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، افت بیش از یک درصدی شاخص اصلی در بورس تایلند موجب شد شاخص اصلی این کشور به کمتر از 1430 واحد برسد.

    بر اساس این گزارش، پیش بینی های ناامید کننده نسبت به آینده بازارهای آسیایی و تیراندازی های اخیر در فلوریدای آمریکا که منجر به کشته شدن 50 تن از شهروندان شد، افت بسیار شدیدی را در بازارهای در آمریکا و اروپا رقم زد.  در حالی که بازارهای آسیایی به عنوان نخستین بازاری که فعالیت خود را آغاز می کند، پیشرو در افت دیگر بازارها شدند.

    این در حالی است که، بازار این کشور در آخرین روز معاملاتی هفته با کاهش قیمت سهام شرکت های خدمات مالی و بانکی و انرژی همراه و افت نسبی را متحمل شد.

    در این بین، قیمت سهام شرکت معدنی بانپو (Banpu) با افت 0.8 درصدی همراه شد در حالی که قیمت سهام بانک بانکوک بدون تغییر به معاملات خاتمه داد.

    سهام بانک کازیکوربانک کاهش 0.5 درصدی را از آن خود کرد در حالی که قیمت سهام شرکت تولید انرژی PTT با افت 0.6 درصدی معاملات را به پایان برد.

    در بازارهای آمریکا نیز روند منفی شاخص ها به چشم می خورد و شاخص داوجونز افت 0.7 درصدی را به ثبت رساند در حالی که نزدک افت 1.3 درصدی داشت و اس اند پی نیز 0.9 درصد کاهش داشت.

    از سوی دیگر، نگاه ها به تصمیمات فدرال رزرو دوخته شده است اما فرضیات نشان دهنده این است که این نهاد تصمیمی برای افزایش یا کاهش نرخ بهره ندارد و روند سابق را ادامه خواهد داد.

    اما تصمیمات بریتانیا برای خروج یا باقی ماندن در اتحادیه اروپا نیز از دیگر دل مشغولی های سرمایه گذاران است. آمار منتشر شده از روزنامه ایندیپندنت نشان دهنده آن است اکثر مردم در بریتانیا خواستار خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هستند و 55 درصد از مردم نسبت به این خروج رأی مثبت داده اند .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها