عصر خودرو

مدیرعامل یک واحد معدنی خبرداد؛

بهره برداری از کارخانه کنسانتره سازی سنگ آهن با تولید ۹۰۰ هزار تن

عصر بازار- مدیرعامل شرکت معادن سنگ آهن احیا سپاهان گفت : مرحله نخست واحد کنسانتره سازی معادن سنگ آهن سنگان این واحد با ظرفیت تولید سالانه ۹۰۰ هزار تن مورد بهره برداری قرار گرفته و تاکنون بیش از ۳۰۰ میلیارد ریال و حدود سه میلیون دلار هزینه ارزی داشته است.

بهره برداری از کارخانه کنسانتره سازی سنگ آهن با تولید ۹۰۰ هزار تن
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، هادی گلزار روز دوشنبه افزود: فعالیت این واحد کنسانتره سازی در کشور منحصر به فرد است، زیرا استفاده نکردن از شیوه خردایش در تولید، ضمن کاهش 30 تا 50 درصدی مصرف آب و برق، زمینه تولید محصول با عیار 66 درصدی را فراهم کرده که بهترین خوراک برای استفاده در کارخانه های فولاد سازی است که با روش کوره بلند تولید می کنند .
    وی گفت: محصول تولیدی این واحد در مراحل دوم و سوم، کنسانتره سنگ آهن استاندارد آماده ورود به واحدهای گندله سازی می شود و بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا چهار ماه آینده مراحل مزبور وارد تست گرم شده و تا پایان سال نیز مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.
    گلزار خاطرنشان کرد: بهره برداری از مراحل دوم و سوم و طراحی و ساخت دو کارخانه کنسانتره سازی هر کدام با ظرفیت 500 هزار تن در سال برنامه ریزی شده که در این رابطه دو شرکت چینی تامین تجهیزات و مهندسی پروژه (EP) را انجام خواهند داد.
    مدیرعامل شرکت معادن سنگ آهن احیا سپاهان با اشاره به سرمایه گذاری بیش از 15 میلیون دلاری و همچنین 400 میلیارد ریالی در این دو واحد کنسانتره سازی گفت: با تولید سالیانه بیش از چهار میلیون تن، امکان دستیابی به ایجاد زنجیره فولاد فراهم می شود.
    پیش از این مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران اعلام کرده بود، ایران با داشتن بیش از پنج میلیارد تن سنگ آهن از نظر میزان ذخایر سنگ آهن در شمار 10 کشور نخست جهان جای دارد.
    به گفته مدیر عامل شرکت معادن سنگ آهن احیا سپاهان، طراحی و ساخت این واحد از سوی مهندسان و کارشناسان داخلی صورت گرفته و با تکیه بر دانش و تخصص مهندسان کشورمان و همچنین شناخت و آگاهی کامل از کانسنگ پلاسری آهن سنگان این کارخانه مورد بهره بردای قرار گرفته که بیش از 85 درصد از تجهیزات آن از منابع داخلی تامین شده است .
    وی ایجاد اشتغال 220 نفر به صورت مستقیم و یک هزار و 100 نفر به صورت غیر مستقیم را در مرحله نخست کنسانتره سازی این شرکت مهم دانست و گفت : بهره برداری از این دو مرحله دیگر این کارخانه ، زمینه اشتغال مستقیم 400 نفر و غیر مستقیم بیش از 2 هزار نفر را فراهم خواهد کرد.
    شرکت معادن سنگ آهن احیا سپاهان وابسته به شرکت های زیر مجموعه هلدینگ معدنی شرکت مجتمع صنایع و معدن احیا سپاهان خرداد ماه 85 به منظور بهره برداری از معدن سنگ آهن پلاسری خواف و سنگان ( خراسان رضوی ) به ثبت رسیده است .
    جمهوری اسلامی براساس سند چشم انداز در مدت 10 سال آینده (1404) دستیابی به ظرفیت 55 میلیون تن فولاد را هدف گذاری کرده که برای تحقق این مهم مطابق سند راهبردی وزارت صنعت، معدن وتجارت ظرفیت تولید کنسانتره سنگ آهن، گندله و آهن اسفنجی ( زنجیره تولید فولاد) باید به ترتیب به 72، 85 و 54 میلیون تن برسد.
    برابر گزارش وزارتخانه یاد شده، پارسال تولید شمش فولاد کشور به 16 میلیون و 708 هزار تن رسید، درحالی که در سال 93 این میزان 16 میلیون و 805 هزار تن ثبت شده بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها