عصر خودرو

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی خبر داد ;

پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا اسفند امسال به بهره‌برداری می‌رسد

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به طرح های پالایشگاهی کشور گفت: یکی از پالایشگاه های جدید، یعنی پالایشگاه ستاره خلیج فارس با ظرفیت روزانه ۳۶۰ هزار بشکه، قرار است تا ماه مارس شروع به فعالیت کند.

پالایشگاه ستاره خلیج فارس تا اسفند امسال به بهره‌برداری می‌رسد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، ایران قصد دارد با افزایش ظرفیت پالایش نفت خام و میعانات خود به میزان بیش از 70 درصد در طی 4 سال آینده، کیفیت سوخت عرضه شده در بازار داخلی را افزایش دهد و خود را از واردات بنزین بی نیاز سازد.

    عباس کاظمی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران به بلومبرگ گفت، ایران از طریق ساخت 5 مجتمع پالایشگاهی، ظرفیت پالایشگاهی خود را تا سال 2020 از 1.85 میلیون بشکه فعلی به 3.2 میلیون بشکه خواهد رساند. وی افزود، ایران همچنین به حدود 14 میلیارد دلار سرمایه گذاری برای ارتقاء واحدهای 5 پالایشگاه موجود خود نیاز دارد تا بنزینی تولید کند که پاک تر از بنزین تولیدی فعلی می سوزد.

    ایران، سومین تولید کننده بزرگ عضو اوپک بعد از لغو تحریم های غرب در حال افزایش تولید نفت خود است. از ماه ژانویه و اجرایی شدن برجام، ایران تولید نفت خود را به نزدیکی سطح قبل از تحریم ها رسانده و تولید گاز طبیعی خود از میدان پارس جنوبی را نیز افزایش داده است.

    کاظمی افزود، یکی از پالایشگاه های جدید، یعنی پالایشگاه ستاره خلیج فارس با ظرفیت روزانه 360 هزار بشکه، قرار است تا ماه مارس شروع به فعالیت کند. این پالایشگاه قرار است میعانات پالایش کند. ایران به دنبال استفاده از میعانات خود برای تولید بنزین بنزین یا نفتا برای استفاده در مراکز پتروشیمی خود است.

    شرکت های خصوصی در حال توسعه مجتمع پالایشگاهی سیراف در زمینه میعانات در بندر عسلویه ایران هستند. این مجتمع که متشکل از 8 واحد پالایشگاهی هر کدام با ظرفیت 60 هزار بشکه در روز است، میعانات تولیدی در پارس جنوبی را به نفتا تبدیل خواهد کرد.

    توشار تارون بانسال، تحلیلگر بازار نفت گفت: «تنها فرآورده ای که آنها کم دارند بنزین است.» وی افزود، تبدیل میعانات به بنزین به ایران کمک خواهد کرد در سه ماهه دوم سال 2017 شروع به کاهش واردات بنزین خود کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها