عصر خودرو

روند صعود طلای جهانی ازسرگرفته شد

عصر بازار- طلای جهانی پس از اینکه به بالاترین سطح در یک ماه گذشته صعود کرد، تحت تاثیر دلار ضعیفتر و اُفت بازارهای سهام آسیایی در آستانه نشست هفته جاری بانک مرکزی آمریکا، روز دوشنبه همچنان در سطح بالایی قرار گرفت.

روند صعود طلای جهانی ازسرگرفته شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور تقریبا ثابت بود و در 1273.95 دلار ایستاد در حالیکه اوایل معاملات تا سطح 1278.03 دلار صعود کرد.

    بهای هر اونس طلا برای تحویل در اوت در بازار نیویورک 0.7 درصد رشد کرد و به 1285.10 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه 3.20 دلار یا 0.3 درصد افزایش یافت و در 1275.90 دلار بسته شد.

    طلا که اغلب به عنوان حفاظی در برابر بی‌ثباتی اقتصادی و مالی به شمار می‌رود از ابتدای ماه جاری میلادی تاکنون پنج درصد و از ابتدای سال تاکنون 20 درصد رشد کرده است. این فلز ارزشمند هفته گذشته 2.7 درصد رشد کرد که دومین رشد هفتگی متوالی بود و در دو هفته اخیر مجموعا بیش از 50 دلار رشد قیمت داشته است.

    بانک مرکزی آمریکا و بانکهای مرکزی ژاپن، انگلیس و سوییس برای تصمیم گیری درباره سیاست پولی خود هفته جاری نشست خواهند داشت و انتظار می‌رود به دلیل نگرانیهایی که نسبت به دورنمای اقتصادی جهانی و همچنین تاثیر خروج احتمالی انگلیس از اتحادیه اروپا (برکسیت) وجود دارد، سیاست پولی را بدون تغییر حفظ کنند.

    مارک تو، مدیر تحقیقات در گروه مالی وینگ فانگ هنگ کنگ گفت: بازار پر از ابهام نسبت به برکسیت و همچنین تصمیم بانک مرکزی آمریکا در خصوص افزایش نرخهای بهره است.

    طلا از پایین ماندن انتظارات برای افزایش نرخهای بهره آمریکا سود برده است و اگر بانک مرکزی آمریکا از افزایش نرخها در نشست ماه جاری و ماه آینده خودداری کند در این صورت دلار تحت فشار نزولی بیشتری قرار گرفته و قیمت طلا پشتیبانی بیشتری پیدا می‌کند.

    همچنین به گفته تحلیلگران، قیمت طلا در دو هفته آینده به دلیل نگرانی سرمایه گذاران نسبت به همه پرسی 23 ژوئن انگلیس درباره عضویت در اتحادیه اروپا حمایت خواهد شد. دانیل هاینس، تحلیلگر گروه بانکی استرالیا و نیوزیلند اظهار کرد: آمار اشتغال ضعیف ماه مه آمریکا و پس از آن لحن محتاطانه جانت یلن به طلا امکان داد روند صعودی خود را ازسربگیرد. همچنین در صورت رای مثبت مردم انگلیس به برکسیت که تقاضا برای طلا به عنوان دارایی امن را افزایش خواهد داد، این فلز ممکن است به 1400 دلار صعود کند.

    بر اساس گزارش رویترز، بازارهای سهام آسیا روز دوشنبه بزرگترین کاهش را در بیش از دو ماه گذشته داشتند و ارزش ین ژاپن که مانند طلا دارایی امن به شمار می‌رود، صعود کرد.

    ارزش دلار در برابر ین به پایین‌ترین سطح در یک ماه اخیر سقوط کرد و در 106.08 واحد ایستاد که 0.8 درصد اُفت داشت.

    ذخایر "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان است، روز جمعه 0.74 درصد رشد کرد و به 893.92 تن رسید.

    در میان سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با 0.9 درصد کاهش، به 17.16 دلار رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری 0.8درصد کاهش یافت و 982.21 دلار معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری 0.2درصد سقوط کرد و در 541.25 دلار ایستاد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها