عصر خودرو

سفیر ایران در کره جنوبی در مصاحبه با کره هرالد:

گشایش خط اعتباری اکسیم بانک کره برای ایران در مرحله نهایی شدن

عصر بازار- سفیر ایران در کره جنوبی اعلام کرد: مکانیزم بانکی و مالی دوجانبه بین ایران و کره کاملا به حالت عادی درنیامده است، دولت ایران و اکسیم بانک کره در مراحل پایانی دوباره بر قرار کردن یک خط اعتباری برای حمایت از دو طرف هستند.

گشایش خط اعتباری اکسیم بانک کره برای ایران در مرحله نهایی شدن
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، سفیر ایران در کره جنوبی در مصاحبه با کره هرالد گفت: به دنبال لغو تحریم‌های ایران، فرصت‌های جدیدی در اقتصاد بزرگ و روبه رشد این کشور سربرآورده و درها برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت گشوده شده است.

    حسن طاهریان، سفیر ایران در کره جنوبی خاطرنشان کرد برای بهره بردن از دومین بازار بزرگ در غرب آسیا و شمال آفریقا، شرکت‌های کره‌ای باید یک افق بلند در مشارکت‌های تجاری ترسیم کنند.

    وی در سفارتخانه ایران در سئول تاکید کرد: «نیازهای اقتصادی ایران و کره به میزان زیاد مکمل هم هستند. ایران می‌خواهد سرمایه‌های بین‌المللی را برای مدرنیزه و متنوع سازی اقتصادش جذب کند. درحالی‌که کره بازارهای خارجی را هدف گرفته است.»

    به گفته این مقام ایرانی، پس از پایان تحریم‌های 10 ساله شورای سازمان ملل، سیلی از شرکت‌های خارجی به بازار ایران سرازیر شده‌اند. شرکت‌های آلمانی، ایتالیایی، انگلیسی، چینی و ژاپنی که قبلا در ایران فعال بودند یا با ایران مبادلات تجاری  داشتند، با هیئت‌های تجاری بسیار بازگشته اند.

    طاهریان خاطرنشان کرد: «قدرت‌های جهانی ضمانت امنیتی خود از ایران بدون انرژی هسته‌ای را به دست آوردند درحالی‌که ایران یک ضمانت اقتصادی در خصوص تجدید تعامل بین‌المللی دریافت کرد. تا جایی که به مسائل اقتصادی مربوط می‌شود، همه چیز به وضع عادی در حال بازگشت است. تمامی سهامداران از چانه‌زنی های دیپلماتیک خود سود بردند.»

    وی افزود سفر رئیس‌جمهور کره به ایران در اوایل ماه می به عنوان نخستین سفر در سطح ریاست جمهوری میان دو کشور هم نمادین و هم مهم بود. «رئیس‌جمهور پارک با حمایت از روابط دیپلماتیک، اقتصادی و فرهنگی،به روابط با ما شتاب و سرعت بخشیده است.»

    در این سفر 19 یادداشت تفاهم در سطح وزرا به امضا رسید. بیش از 35 توافقنامه میان شرکت های دو کشور به امضا رسید.

    سفیر ایران در کره ارزش این 55 توافق‌ را 35 میلیارد دلار برآورد کرد و گفت: «آنچه مهم است اجرا و تحقق این سندهای همکاری است نه امضای آنها.»

    طاهریان توضیح داد ایران در میان بازارهای منطقه‌ای با جمعیت 350 میلیون نفر نظیر کشورهای آسیای میانه، قفقاز، عراق، افغانستان و پاکستان قرار دارد. ایران به میزان زیاد از تروریستم به دور است و بهشت امن و بی خطر برای فعالیت‌های جهانی است.

    وی تصریح کرد شرکت‌های کره‌ای برای موفقیت باید تلاش کنند تا در این کشور بمانند و روابط قابل اطمینان و بر پایه اعتماد با شرکای محلی ایجاد کنند.

    طاهریان توصیه کرد: «شرکت‌های کره‌ای برای موفقیت باید برنامه بلندمدتی برای مشارکت و سرمایه‌گذاری داشته باشند. تلاش صرف برای فروش محصولات تمام شده یا سود بردن به هیچ کدام از طرف ها کمک نخواهد کرد. برای یک برد دوجانبه، شرکت‌های کره‌ای می‌توانند همکاری مشترک با همتایان ایرانی خود ایجاد کنند و به افزایش ظرفیت صادراتشان کمک کنند.»

    وی به عنوان یک اقدام اساسی، نصب خطوط تولید در ایران، استفاده از اجزای ایرانی در تولیدات، انتقال دانش و فناوری، تامین سرمایه در پروژه‌های ساخت و ساز و تاسیس پروژه‌های مشترک با هدف گیری بازار ثالث را پیشنهاد کرد.

    وی خاطرنشان کرد «ما در سال‌های اخیر تلاش‌هایی برای متنوع‌سازی اقتصاد خود انجام داده‌ایم و وابستگی به صنعت نفت را کاهش داده‌ایم... و وابستگی به درآمدهای نفتی پیوسته در بودجه دولت کاهش یافته است.»

    «ما خود را برای اقتصاد پس از نفت آماده می کنیم. نفت و گاز هنوز بخش عظیمی از درآمدهای منابع طبیعی ما را تشکیل می‌دهند اما ما می خواهیم از این درآمدها برای سرمایه‌گذاری در دیگر بخش‌ها نظیر فولاد، تولیدات صنعتی، تولید خودرو و ساخت و ساز استفاده کنیم.»

    هم‌راستا با تغییر مسیر جهان به سوی انرژی‌های سبز، ایران نیز نیروهای پاک و تجدیدپذیر به ویژه نیروی خورشیدی، بادی و آبی را پرورش می‌دهد.

    وی تایید کرد که مکانیزم بانکی و مالی دوجانبه کاملا به حالت عادی درنیامده است. دولت ایران و اکسیم بانک کره در مراحل پایانی دوباره بر قرار کردن یک خط اعتباری به عنوان ابزاری برای حمایت از دو طرف هستند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها