عصر خودرو

یک کارشناس بازار آتی پاسخ داد:

یش بینی روند بازار طلا و ارز تا پایان تابستان

عصر بازار: یک کارشناس بازار آتی معتقداست: پیش بینی ها بر آن است تا نرخ دلار آزاد در شهریورماه به ارزش ۳۴۰۰ تومان برسد اما روندی که نرخ دلار آمریکا در بازار آزاد در پیش گرفته است واقعی نیست و نیاز است تا نرخ دلار شاهد اصلاح قیمت باشد.

یش بینی روند بازار طلا و ارز تا پایان تابستان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، امیرمحمد خدیوی اظهار کرد: در حال حاضر در بازار طلا سود و درآمد قابل توجه تنها برای افرادی است که مصنوعات طلا را به کارخانجات و کارگاههای تولیدی سفارش داده و به فروش می‌رسانند.

    مدیر معاملات کارگزاری تدبیرگر سرمایه ادامه داد: میزان داد و ستد فعلی بازار مصنوعات طلا تنها به واسطه امید طلافروشان به آینده بازار است و اگر امید این دسته از بازیگران بازار کمرنگ شود، میزان داد و ستد در بازار کاهش قابل توجهی خواهد داشت.

    وی در رابطه با ایجاد حباب مثبت در قیمت سکه نقدی گفت: ایجاد حباب در قیمت سکه نقدی به عوامل متعددی بستگی دارد که در این میان می‌توان به عدم پذیرش نرخ انس جهانی و نرخ دلار آزاد و ورود افراد برای خرید و بلوکه کردن حجم قابل توجهی از سکه اشاره کرد.

    این کارشناس بازار آتی با بیان این که در حال حاضر قیمت دلار واقعی نیست، یادآور شد: پیش بینی ها بر آن است تا نرخ دلار آزاد در شهریورماه به ارزش 3400 تومان برسد اما روندی که نرخ دلار آمریکا در بازار آزاد در پیش گرفته است واقعی نیست و نیاز است تا نرخ دلار شاهد اصلاح قیمت باشد.

    این کارشناس بازار آتی خاطرنشان کرد:در بازار طلا هم چیز بستگی به نرخ بهره دارد باید منتظر ماند که فدرال رزرو چه تصمیمی برای نرخ بهره می گیرد. اما  در بازار داخلی برخی افراد با سیاست‌ها و معاملات صوری خود به دنبال آن هستند که با افزایش نرخ دلار از کاهش قیمت سکه جلوگیری کنند.

    او در رابطه با بازار آتی سکه با بیان این که قیمت سکه در بازار آتی منطقی نیست، گفت: نرخ‌ها در بازار آتی سکه باید کمی تقویت شوند و این در حالی است که نرخ‌های بازار آتی سکه با توجه به ارزش ریالی طلای به کار رفته در سکه ضرب شده اعلام می‌شود.

    این فعال بازار آتی با بیان این که نرخ دلار باید یک اصلاح قیمتی داشته باشد زیرا در یک مدت زمان مشخص سریع نرخ آن افزایش یافت، گفت: بازار آتی خیلی منطقی تر از بازار نقدی معامله و ارزش‌گذاری می‌شود.

    برچسب ها