عصر خودرو

٧ شرکت خارجی آماده ساخت خط لوله صادرات گاز

٢ سال زمان برای احداث خط لوله صادرات گاز ایران به عمان

عصر بازار- مدیر عامل شرکت ملی صادرات گاز ایران از علاقمندی هفت شرکت خارجی برای مشارکت در ساخت خط لوله صادرات گاز ایران به عمان خبر داد و گفت: به محض پایان مطالعات و پس از امضای قرارداد، حدود ٢ سال زمان برای احداث این خط لوله نیاز است.

٢ سال زمان برای احداث خط لوله صادرات گاز ایران به عمان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، علیرضا کاملی به علاقمندی شرکتهای خارجی برای حضور در پروژه صادرات گاز ایران و عمان با تاکید بر این که تا زمانی که نتایج مطالعات در زمینه این خط لوله منتشر نشود نمی توان با شرکتهای خارجی برای حضور در این پروژه مذاکره جدی کرد، افزود: ظرفیت انتقال گاز خط لوله صادرات گاز ایران به عمان از یک میلیارد فوت مکعب به یک میلیارد و نیم فوت مکعب افزایش یافته است.

    وی به برگزاری جلسه های سه جانبه میان شرکت ملی صادرات گاز ایران، شرکت تاسیسات دریایی به عنوان مشاور بخش دریایی و شرکت عمانی اشاره کرد و با مثبت ارزیابی کردن نتیجه این جلسه ها اظهار کرد کارهای این پروژه طبق برنامه پیش می رود و بحث انتخاب پیمانکار زیر مجموعه، نهایی و عملیات مساحی دریایی در بخش ایران انجام و در بخش عمان نیز در حال انجام است.

    بخش مطالعات دریایی تعیین مسیر خط لوله دریایی پروژه صادرات گاز ایران به عمان به شرکت تاسیسات دریایی ایران واگذار شده است که این شرکت چهار مسیر مختلف خط لوله دریایی این پروژه به منظور انتقال گاز ایران به عمان را تاکنون بررسی کرده است که از این چهار مسیر به اتفاق طرف عمانی یک مسیر انتخاب و کار مساحی دریایی بر آن اساس در حال انجام است.

    ٢ سال زمان برای احداث خط لوله صادرات گاز ایران به عمان

    مدیرعامل شرکت ملی صادرات گاز ایران سرعت انجام کار درباره اجرای پروژه صادرات گاز ایران به عمان را از سوی ایران مطلوب عنوان کرد و افزود: با توجه به پایان عملیات مساحی در بخش ایران و عمان، امیدواریم ظرف سه ماه آینده نتایج نهایی مطالعات استخراج شود.

    وی با بیان این که این پروژه تا حد زیادی مورد تاکید سران و وزیران نفت ٢ کشور است، یادآور شد: طبیعی است که به نتیجه رساندن این پروژه اهمیتی بسزا برای دو کشور و همچنین شرکت ملی صادرات گاز ایران دارد.

    کاملی درباره این که برای احداث این خط لوله به چه مدت زمانی نیاز است، با تاکید بر این که تا زمانی که نتایج بررسیها و مطالعه تدوین نشود و عملی بودن آن مشخص نشود شاید نتوان مذاکرات را به صورت جدی درباره دیگر بخشهای قرارداد به پیش برد، افزود: با این حال اکنون مقدمات لازم به منظور انجام مذاکرات دیگر برای قراردادهایی که به این خط لوله مربوط می شود، از جمله تشکیل شرکت مشترک (JV) و قرارداد خرید و فروش گاز در دست اجراست تا بتوان صرفه جویی زمانی در این باره داشت.

    به گفته مدیرعامل شرکت ملی صادارت گاز ایران، به محض پایان مطالعات و امضای قرارداد برای ساخت این خط لوله حدود ٢ سال زمان نیاز است تا این خط لوله به همراه دیگر تجهیزات از جمله ایستگاههای اندازه گیری و تقویت فشار که در خاک ایران قرار خواهد داشت، احداث شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها