عصر خودرو

روش اجرایی پروتکل تسهیل گمرکی تجارت با روسیه اعلام شد

عصر بازار- گمرک ایران اعلام کرد: براساس پروتکل تسهیل گمرکی بین ایران و روسیه (کریدور سبز) صادرکنندگان و واردکنندگان می‌توانند با طی فرآیندی مشخص نسبت به تبادل کالاهای تجاری با روسیه اقدام کنند.

روش اجرایی پروتکل تسهیل گمرکی تجارت با روسیه اعلام شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا،  این سازمان با تعیین روش اجرایی پروتکل یاد شده (فلوچارت) چگونگی انجام تشریفات تجاری رادر رویه‌های صادرات و واردات برای فعالان اقتصادی تشریح کرد.
    برپایه این گزارش، تفاهم‌نامه کریدور سبز گمرکی میان ایران و روسیه به منظور تسهیل تبادل کالاهای تجاری بین دو کشور ماه گذشته به امضای «مسعود کرباسیان» رئیس‌کل گمرک ایران و «آندره بلیانینوف» رئیس سازمان فدرال گمرک روسیه در تهران رسید.
    معرفی شرکت های واجد شرایط توسط معاونت فنی و امور گمرکی، اخذ تعهد از شرکت های مشمول با هدف جلوگیری از هر گونه تخلف گمرکی، ارسال اطلاعات همزمان با اظهاریه گمرک روسی، دریافت تاییدیه از گمرک روسیه مبنی بر پذیرش اطلاعات و اطلاع رسانی به متقاضی و اختصاص کانال سبز برای اشخاص مشمول پروژه کرویدور تسهیل (سبز) گمرکی، روش اجرایی پروتکل تسهیل (سبز) گمرکی در بخش صادرات است.
    همچنین، دریافت الکترونیکی اطلاعات از گمرک روسیه، تطابق اطلاعات دریافت شده با اطلاعات اظهار شده متقاضی و در صورت تطابق، پذیرش اظهارنامه و در نهایت اختصاص مسیر سبز در سامانه امور گمرکی برای اشخاص مشمول کریدور، روش اجرایی پروتکل تسهیل (سبز) گمرکی در بخش واردات است.
     این توافق که بزرگ ترین سند همکاری های گمرکی تاریخ دو کشور به شمار می رود در سفر «ولادیمیرمالینین» معاون اول رئیس کل گمرک فدراسیون روسیه به تهران و در دیدار با مسعود کرباسیان رئیس کل گمرک ایران نهایی شد.
    براساس توافق های انجام شده، یکی از مهم ترین محورها، توافق برای صادرات محصولات کشاورزی ایران به روسیه است.
    براساس این توافق، گمرک روسیه ترخیص محصولات کشاورزی فاسدشدنی ایران را در اولویت کاری خود قرار خواهد داد. علاوه بر این محصولات کشاورزی ایران در کریدور سبز گمرکی روسیه قرار می گیرد و گمرک ایران متعهد شده اطلاعات و ارزش گمرکی این کالاها را به گمرک روسیه ارسال کند تا نسبت به ترخیص سریع محصولات کشاورزی ایران اقدام شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها