عصر خودرو

در تازه ترین نظر سنجی کیتکو به ثبت رسید؛

رای ۷۴ درصد سرمایه گذاران به گرانی طلا

عصر بازار- تازه ترین نظرسنجی از کارشناسان اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی نشان می دهد که قیمت جهانی طلا در هفته جاری نیز به روند صعودی خود ادامه می دهد.

رای ۷۴ درصد سرمایه گذاران به گرانی طلا
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در نظرسنجی این هفته کیتکو 21 تحلیلگر ارشد اقتصادی شرکت کرده اند که از این تعداد 13 نفر معادل 62 درصد به افزایش قیمت طلا در روزهای آینده رای داده اند.

    بر اساس این گزارش تنها 3 کارشناس اقتصادی معادل 14 درصد پیش بینی کردند که قیمت طلا در هفته جاری کاهش خواهد یافت و 5 نفر معادل 24 درصد نیز اعلام کردند که قیمت طلا در این مدت تغییر چندانی نخواهد داشت.

    در نظرسنجی آنلاین از سرمایه گذاران و فعالان بازارهای بین المللی نیز 852 نفر شرکت کردند که از این تعداد نیز 633 نفر معادل 74 درصد اعلام کردند بهای اونس طی هفته جاری افزایش خواهد یافت. از سویی 138 نفر معادل 16 درصد نیز تاکید کردند قیمت طلا در روزهای آتی کاهش خواهد یافت و 81 نفر معادل 10 درصد نیز اعلام کردند که قیمت طلا در این مدت تغییر چندانی نخواهد داشت.

    این در شرایطی است که در نظرسنجی هفته گذشته 57 درصد تحلیلگران اقتصادی و 51 درصد سرمایه گذاران بین المللی پیش بینی کرده بودند که قیمت طلا با افزایش روبرو خواهد شد. بهای هر اونس طلا در هفته ای که گذشت با 30.60 دلار افزایش معادل 2.2 درصد رشد روبرو شده است.

    به اعتقاد برخی کارشناسان اقتصادی نگرانی های مربوط به خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و ادامه نااطمینانی ها نسبت به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و رشد اقتصادی جهان می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.

    به نظر می رسد سطح مقاومتی بعدی برای قیمت طلا در روزهای آینده 1290 دلار خواهد بود و اگر این سطح شکسته شود می توان نسبت به افزایش بیشتر قیمت طلا امیدوار بود.

    برگزاری نشست فدرال رزرو آمریکا در روزهای 14 و 15 ژوئن عامل مهم و تعیین کننده ای برای ارزش دلار و قیمت جهانی طلا خواهد بود. این نشست در شرایطی برگزار خواهد شد که هنوز بانکهای مرکزی اروپا و ژاپن اجرای سیاست های انبساطی پولی را در اولویت قرار داده اند.

    همه پرسی عضویت انگلیس در اتحادیه اروپا نیز 23 ژوئن برگزار خواهد شد. سطح حمایتی قیمت طلا نیز در روزهای آینده 1245 تا 1250 دلار خواهد بود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها