عصر خودرو

وال‌استریت ژورنال مدعی شد:

وزارت خزانه‌داری آمریکا در پی وضع قوانین برای شرکت‌های علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران

عصر بازار: یک روزنامه آمریکایی مدعی شد که وزارت خزانه‌داری این کشور در پی آماده‌سازی قوانین و ساز و کاری برای شرکت‌ها و اشخاصی است که می‌خواهند در ایران سرمایه‌گذاری کنند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در پی وضع قوانین برای شرکت‌های علاقمند به سرمایه‌گذاری در ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، وزارت خزانه‌داری آمریکا، بنا بر توافقی که میان ایران و کشورهای گروه 1+5 به امضا رسید؛ در حال آماده شدن برای کاهش میزان و تغییر چینش تحریم‌های آمریکا، اتحادیه اروپا و تحریم‌های سازمان ملل طی یک دهه اخیر که مربوط به برنامه‌های هسته‌ای ایران بوده است.

    این روزنامه آمریکایی به نقل از مقامات ارشد وزارت خزانه‌داری تاکید کرده است که البته پیش از آن‌که سرمایه گذاری اشخاص و شرکت‌های خارجی در ایران آغاز شود ایران باید ابتدا به تعهدات خود در توافق برجام عمل کند.

    بنابراین توافق که ماه گذشته در وین اتریش حاصل شد ایران قرار است در ازای برداشته شدن تحریم‌های هسته‌ای سازمان ملل و غرب، برنامه هسته‌ای خود را محدود کند. این تعهدات شامل کاهش تعداد سانتریفیوژها، کاهش ذخائر اورانیوم غنی‌شده و بازطراحی هسته‌ راکتور آب سنگین اراک خواهد بود.

    یک مقام ارشد وزارت خزانه‌داری آمریکا که بر روی پرونده‌ تحریم‌های ایران کار می‌کند، به وال استریت ژورنال گفت: ما می‌خواهیم مطمئن شویم که شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران خارجی پیش از آن‌که ایران گام‌های ضروری مربوط به اجرای تعهدات خود را بردارد؛ وارد بازار ایران نشوند و در آن سرمایه‌گذاری نکنند.

    بنابر گفته مقامات آمریکایی اجرای تعهدات برجام از سوی ایران تا اواسط سال 2016 به طول خواهد انجامید و پس از آن تحریم‌های هسته‌ای اعمال شده علیه ایران به صورت تدریجی برداشته خواهند شد.

    بر اساس این گزارش، بر اساس برجام پس از اجرای تعهدات از سوی ایران همه تحریم‌های سازمان ملل و غرب علیه ایران به صورت یک‌جا برداشته می‌شوند.

    به گفته این روزنامه؛ مقامات وزارت خزانه‌داری آمریکا تاکید کرده‌اند که برداشته شدن تحریم‌ها علیه ایران و روند اجرای آن، بسیار پیچیده خواهد بود و نیازمند همکاری‌های گسترده با شرکت‌ها و دولت‌های کشورهای دیگر است.

    هم‌چنین مقامات وزارت خزانه‌داری و وزارت امور خارجه آمریکا برای توضیح این که شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران در چه بخش‌هایی می‌توانند در ایران سرمایه‌گذاری کنند قصد دارند به برخی از کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی سفر کرده و با مسوولان آن‌ها دیدار کنند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو