عصر خودرو

اتلاف ۲۰ میلیون فوت مکعب گاز در ایران متوقف شد

عصر بازار- با اجرای یک طرح جدید، سوختن و اتلاف روزانه حدود ۲۰ میلیون فوت مکعب گازهای همراه نفت در تاسیسات تقویت فشار رگ سفید در مناطق نفت‌خیز جنوب متوقف شد.

اتلاف ۲۰ میلیون فوت مکعب گاز در ایران متوقف شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، محمد باورساد در تشریح اجرای طرح جدید توقف اتلاف و سوزاندن گازهای همراه نفت در یکی از تاسیسات نفتی در منطقه آغاجاری، گفت: با اجرای ایک طرح ابتکاری توسط متخصصان داخلی و استفاده از امکانات موجود، روزانه 20 میلیون فوت مکعب گاز همراه نفت ایستگاه تقویت فشار گاز رگ سفید یک در ایستگاه تقویت فشار گاز رگ سفید دو جمع آوری و سوختن این گازها جلوگیری شد.

    مدیرعامل شرکت نفت و گاز آغاجاری با اعلام اینکه اجرای این طرح علاوه بر مزیت های اقتصادی منجر به عدم آلودگی محیط زیست و توقف انتشار گازهای همراه نفت خواهد شد، تصریح کرد: توربو کمپرسورهای ایستگاه رگ سفید یک به دلیل مشکلات فنی به صورت مستمر در سرویس قرار نداشتند.

    این مقام مسئول با بیان اینکه با بررسی‌های فنی انجام گرفته و استفاده از نرم افزار شبیه‌ساز توسط کارشناسان  داخلی، انجام اصلاحیه های لازم در ایستگاه های تقویت فشارگاز رگ سفید یک و دو در دستور کار قرار گرفت، اظهار داشت: در نهایت اجرای این طرح منجر به صرفه جویی و جمع آوری روزانه 20 میلیون فوت مکعب گازهای همراه نفت در این منطقه نفت‌خیز کشور شده است.

    وی با تاکید بر اینکه جمع آوری این میزان گاز منجر به تامین پایدارتر خوراک صنایع پتروشیمی بندرامام خواهد شد، خاطرنشان کرد: علاوه بر این ظرفیت تزریق گاز به مخازن نفتی به ویژه مخزن بی بی حکیمه افزایش می‌یابد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها